Jak dlouho je pervitin v krvi?
Elin
Dobry den, mam dotaz. Zhruba pred 12 dny jsem na svem priteli zjistila, ze uzil pervitin. Ten mi ovsem tvrdi, ze zadny pervitin neuzil. Donluvili jsme se ze zitra podtoupi krevni testy. Ma otazka je ja dlouho je pervitin v krvi?? Dekuji

Odpověděl: Amrit Sen
Elin, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení, obavy o přítele i Vás a váš vztah, jako takový. Ještě, než se začneme zabývat detekovatelností pervitinu a případnými testy, bych rád předeslal, že testování samo o sobě, zpravidla situaci neřeší.
Máte představu, co budete dělat, jak s výsledkem testu naložíte, ať už dopadne jakkoli? Většina blízkých uživatelů návykových látek se tím dopředu nezabývá, nebo má jakous takous představu, ale opak bývá pravdou. Navíc, z jednoho testu, který už tak podkopanou vzájemnou důvěru ještě více naruší, si obrázek o tom, jak na tom přítel je, stejně neuděláte.
Proto Vám doporučuji, než začnete podnikat další kroky, abyste situaci nejlépe konzultovala s odborníky, zavolala do nejbližší služby, která poskytuje bezplatné i anonymní konzultace a poradenství blízkým uživatelů návykových látek a domluvila si termín osobní schůzky.
Nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci (ambulantní program), AT poradnu, Kontaktní centrum, nebo obdobný typ služby.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na odborné služby v okolí a dosahu, obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak s přítelem ku prospěchu obou komunikovat a jakých chyb se vyvarovat.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat do naší specializované bezplatné Poradny pro rodiče, partnery a blízké SANANIM:
Poradna pro rodiče, partnery a blízké PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.virtualniklinika.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
K testům a detekovatelnosti pervitinu:
Přítomnost pervitinu se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
Detekce z krve 1 - 3 dny
Detekce ze slin, stejně, jako z krve 1 - 3 dny
Znamená to, že pokud přítel neužívá drogy častěji a intenzivně, s největší pravděpodobností bude výsledek testu negativní.
Zajímá mě, odpusťte, proč se domníváte, nebo jak jste poznala, že přítel pervitin užil. Také, proč myslíte, že se Vám nepřiznal, respektive, nakolik důvěrný je Váš vztah a nakolik otevřená komunikace mezi Vámi zpravidla probíhá...
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/stimulacni-drogy-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Mám za to, že podporu a pomoc v náročné situaci potřebujete v tomto čase především Vy, kontakt s odborníky tedy nejlépe neodkládejte, uleví se Vám a budete pevnější v kramflecích.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte a jak se situace vyvíjí. Také, jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám i příteli vše dobré,
Amrit Sen.