Tramal
Kxxxxxxx
Dobry den,jiz dlouhou dobu beru tramal v kapkach na bolest ramene uz jsem se pokousel vysadit ale 3dny utrpeni ,zimnice ,nespal jsem 2dny me donutil,zase si tento lek sehnat.Muzete poradit kam se obratit a pozadat o pomoc?jsem ze Stankova Domazlicko.dekuji Kxxxxxxxxxx

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
bohužel vám na základě těch málo informací, které jste uvedl, nedokáži dost dobře poradit. Nepíšete nic o tom, jak velké dávky tramalu užíváte, ani jak dlouho. Není mi jasné, jestli máte lék na předpis, nebo ho získáváte jinou cestou. Nezmiňujete se o tom, že byste užíval další léky nebo jak jste na tom zdravotně. Všechny tyto informace jsou pro stanovení dalšího postupu důležité. I proto by bylo rozumné, obrátit se přímo na lékaře.
Budu-li předpokládát, že máte léky od lékaře a nemáte žádné další potíže, pak by bylo nejrozumnější konzultovat postupné vysazení s lékařem. Pokud získáváte léky jinou cestou, můžete místo vysazení naráz zkusit vysadit postupně (ostatně to vás nejspíš doporučí i lékař)... tj. snižte dávku a pár dní zůstaňte na nižší dávce, pak opět snižte a pokračujte až do úplného vysazení.
V případě potíží můžete vyhledat lékaře, který vás vysnižováním provede, v případě vysokých dávek nebo kombinace s dalšími léky nebo látkami by stálo za zvážení vysazovat v rámci detoxifikačního oddělení pod lékařským dohledem (www.fnplzen.cz)
V Domažlicích se můžete obrátit na AT ambulanci, zde byste mohl konzultovat vysazení s psychiatrem:
Psychiatrická ambulance a AT ambulance
Dukelská 39, Domažlice, 344 20
Tel.: 379725814
MUDr. Viliam Janáč
nebo na Poradenské centrum JANA, kde by vás mohli podpořit a nabídnout poradenství:
U Nemocnice 148, 344 01 Domažlice
www.centrumjana.cz
tel.: 720 632 059
email: poradna@centrumjana.cz
a nebo na kontaktní centrum v Plzni (bohužel žádné další bližší zaříezení se mi nepodařilo dohledat, proto bych doporučila nejprve zavolat, v krátkosti popsat vaši situaci a poprosit případně o kontakty na někoho blíže Domažlicím)
Kontaktní centrum CPPT
Havířská 11
301 00 Plzeň
tel./fax: +420 377 421 374
mobil: +420 731 522 288
e-mail: kcentrum@cppt.cz.
Snad tedy alespoň takto. Případně napište podrobněji, jak na tom jste s užíváním tramalu, dalších látek a zdravotně.
S pozdravem,
Gabriela Minařík