Drogově závislý syn
123
Dobrý den
Chtěla jsem se zeptat na možnost léčky svého drogově závislého syna. Je již několik let závislý na pervitinu a na hraní na automatech. Již se jednou léčil v Opavě, ale bohužel po roce začal znovu. S manželem jsmne byli zoufalí atak jsme syna před vánocemi odvezli syna do psychiatrické léčebny znovu. Bohužel se na detoxu nafetoval a utekl. Respektivě asi byl vyhozen stím, že už se do této léčebny nemůže nikdy vrátit. Nyní čeká na léčebnu ve Štemberku, kde ale není detox a na léčení musí nastoupit čistý. Bohužel vydrží max 4 dny být čistý
Nevíme co dělat. Mohli byste nám poradit nějaké další léčebny v česku, kde by mohl proběhnout detox + následná léčba. Už i náš syn si uvědomil, že je léčba nezbytnáa že takto dál už žít nechce
Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, 123,
v tuto chvíli by bylo nejspíš nejjednodušší, kdyby syn navštívil kontaktní centrum. Adresy kontaktních center najdete zde. V případě, že by chtěl do léčebny s detoxem, dostane zde kontakty a po pár schůzkách i doporučení do léčby, zároveň mají v kontakních centrech dobrý přehled o volných místech na detoxech a v léčebných. Pokud byste si nevěděli s hledáním zařízení, kde by synovi poradili, rady, napište, která větší města jsou vám dobře dostupná, poslala bych vám kontakt na nejbližší kontaktní centra.
Pravdou je, že rozhodnutí je hlavně na synovi. Pokud by chtěl, může si léčbu domluvit i zcela sám, stačí si detoxy a léčebny obvolat a domluvit se. Nastoupit může do kterékoli léčebny v republice. Kontakty na detoxy může najít sám například zde, kontakty na léčebny zde.
Z vašeho dotazu zároveň vnímám, že jste z celé situace vyčerpaní. Napadlo vás obrátit se na poradnu? Jednak byste si tam o všem mohli podrobně promluvit, nikdo by vás nesoudil, nehledal vinu, ba naopak - nejspíš by se vám ulevilo, slyšeli byste, že nejste jediní, kdo řeší podobné potíže, dostali byste doporučení, jak se synem komunikovat a podporu. Zároveň vás pracovníci seznámí s možnostmi léčby. Kdyby vám dávala návštěva poradny smysl, napište odkud jste, pošlu kontakty.
A poslední věc - jen velmi výjimečně se stává, že by měl pacient po porušení pravidel trvalý zákaz opětovného nastoupení na detox nebo do léčby. Většinou je takový zákaz pouze dočasný (nejčastěji cca 0,5 roku).
S pozdravem a přáním hodně sil a trpělivosti,
Gabriela Minařík.