Drogově závislá dcera
maty
Dobrý večer,chci se zeptat,mám drogově závislou dceru,bere drogy už skoro 7 let, již jsem jí nabídla léčebnu se kterou souhlasila,ale nakonec mi řekla, že nikam nechce,partner jí vyhodil z bytu,má nezletilé děti 6 let a 3 roky,bohužel se o ně už nestará,partner si je chce vzít soudní cestou do péče, nemá bydlení,ani příjem, já jí pomohla aspoň na nějakou dobu s bydlením, jenže mi dělá z bytu odpadkový koš, proto jsme jí navrhla,ať zváží možnost nastoupení léčby. Začala rezignovat na jakoukoliv pomoc od rodiny, má i zdravotní potíže, natékají jí nohy i ruce, je pořád unavená, k lékaři nechce jít. Už si nevím jako matka rady, nerada bych, aby skončila někde na ulici, jenže je s ní těžká domluva, jeden den přislíbí, že přestane,další den už o ničem neví.Je možnost ji nějakou zákonní cestou zbavit svéprávnosti, abych mohla jí dát na léčení, vidím každý den,co to s její myslí a tělem dělá a ráda bych jí pomohla,ale nevím jak,domluva nefunguje,poradíme mi,moc děkuji,Maty.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Maty,
podle toho, co píšete, tak celou věc řešíte nejspíš už řadu let a pořád to vypadá, že se situace dcery nelepší. Nejspíš je situace už docela zamotaná a komplikovaná, a proto mne napadá, jestli byste nechtěla zajít s dcerou, partnerem vaší dcery nebo i zcela sama do poradny.
Jednak byste tam mohla situaci probrat podrobněji, druhak byste se zorientovala v možnostech omezení svéprávnosti (bohužel vás tento institut nejspíš zklame, není snadné omezit svéprávnost a navíc jde o dočasnou záležitost, kterou je třeba obnovovat, a samotné užívání drog k omezení nestačí), probrali byste možnosti zajištění péče o děti i jak s dcerou komunikovat tak, abyste se cítila v rámci možností komfortně a neměla výčitky nebo pocity viny.
Služby těchto poraden jsou poskytovány diskrétně a zdarma, v každém větším městě takovou poradnu najdete. Pokud byste byla z Prahy odkázala bych vás na naši poradnu v Žitné ulici, kontakt přikládám níže. Stačí zavolat a objednat se. Kontakty na další poradenství pro rodiče najdete přes kontaktní centra - zde.
Poradna pro rodiče a blízké uživatelů drog SANANIM
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
S pozdravem a s přáním hodně sil,
Gabriela Minařík.