test na pervitin
moviee
Hezký den,
obracím se na Vás s dotazem, zda-li je reálné, aby se pervitin dostal do těla prostřednictvím manipulace s ním, např. pouhým nechtěným dotknutím rukama. Může se dostat přes kůži (póry na rukách) do těla?
Konkrétně mám problém s tím, že jsem své přítelkyni udělal test na pervitin a byl pozitivní. Ona tvrdí, že už si několik měsíců nedávala a přisuzuje to tomu, že ji pervitin pouze prošel rukama. Tvrdí, že skrz póry se látka dostane jednoduše do oběhového systému a tím pádem je pak identifikovatelná i v moči. Díky moc za odpověď, Moviee.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Moviee,
obávám se, že vysvětlení reaktivity testů vaší přítelkyně není pravdivé. Pouhým dotykem - a nevidím důvod, proč by někdo, kdo látku neužívá, sahal na prášek jako takový - se do těla pervitin nevstřebá, resp. při běžné manipulaci se ho nevstřebá ani náhodou do těla tolik, aby byly testy reaktivní. To by spíš sáhla na test samotný.
Předpokládám, že k testování přítelkyně máte důvod. Nejspíš bude souviset s nějakou vaší dohodou o tom, že drogy užívat nebude. Zapadá do této dohody i manipulace s drogami? Není to ale i tak, že vám je chování přítelkyně podezřelé?
Testování je poměrně komplikovaný způsob, jak kontrolovat, zda dotyčný drogy užívá. Jde o to, že velmi silně zasahuje důvěru. Když je výsledek positivní, dotyčný ho zpochybňuje. Když je negativní, máte obavy, zda testy nepodvedl. A tak pořád dokola.
Mnohem spolehlivější je zaměřit se na to, zda partnerka dodržuje dohody, plní si své povinnosti, je na ni spoleh, jak se chová, jak vypadá, jak mluví, s kým se stýká, zda se vám věnuje, tráví s vámi čas apod. Jakmile opakovaně nedodržuje dohody, chová se nezvykle (překotně mluví, nespí, má velké zorničky, věnuje se jedné činnosti nezvykle dlouho), vyhýbá se vám, preferuje jinou společnost, má velké výkyvy nálad a energie, praveděpodobně se něco děje. A je na vás, jestli skočíte do role policisty a budete (třeba i pomocí testů) přítelkyni kontrolovat, a nebo jí popíšete, co vidíte, čeho si všímáte, jak se cítíte, co se vám nelíbí a čemu nerozumíte a necháte na ní a jejím rozhodnutí, co bude dál. To ovšem znamená, že si sám stanovíte hranice, za které ve vztahu nechcete jít ... chcete ji kontrolovat a podezírat? chcete se bát, nevěřit, testovat? stojí takový vztah za to? Nicméně riskujete, že se bude partnerka snažit udržet si jak vás (sliby, citové vydírání apod.), tak drogy (lži, tajnosti apod.). Nejspíš ví, že drogy nechcete tolerovat, ale sama si je zakázat nechce, a zároveň vás má ráda a nechce o vás přijít. Takže nakonec to nejspíš bude na vás, abyste se rozhodl, co dál. Ostatně právě to, že nastavíte jasné hranice, může partnerce pomoci uvědomit si, že nemá drogy pod kontrolou. Vy tím ale riskujete, že ji (možná jen na nějakou dobu) ztratíte.
Na stranu druhou - může být výsledek falešně reaktivní, tzn. chybný. Ale s ohledem na partnerčino vysvětlení, de facto doznání, že je s drogou ve styku, bych předpokládala, že se výsledek nemýlil.
Stačí vám to takto?
Rozhodně budu ráda, když se ozvete, jestli vám byla nějaká část odpovědi užitečná, případně kdyby bylo cokoli potřeba, napište.
A ještě přikládám odkaz na takové desatero pro rodiče, jak mluvit o drogách se svými dětmi ... snadno to lze využít i při komunikaci s partnerem.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.