Co by to mohlo být
skot
Dobrý den u kamaráda jsme našli cca 30 bílých tablet, podle vzhledu vyrobených v továrně, elipsovitého tvaru s vyraženými písmeny E a L, nevíte o co by se mohlo jednat. V současné době nemá dotyčný předepsanou žádnou medikaci.
Děkuji skot

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
to opravdu netuším. V ČR je cca 65.000 léčivých přípravků, takže zajisté chápete, že to lze jen velmi obtížně identifikovat. Navíc, zdravotnický pracovník nesmí do krabičky přípravku vůbec nahlédnout - jinak se již nesmí dostat do rukou pacienta...
Pokud chcete identifikovat látku, která se v tabletách nachází (pokud se tam nějaká nachází), většina Toxikologických laboratoří nabízí analýzy z doneseného materiálu. Toxikologické laboratoře schopné takových analýz jsou většinou součástí velkých fakultních nemocnic. Ve Vašem případě bych zkusil kontaktovat Pracoviště klinické a soudní toxikologie Centrálních laboratoří Nemocnice České Budějovice, a.s. Jestli nabízí analýzy samoplátcům nevím, ale zkusit se zeptat můžete. Taková vyšetření k identifikaci látky se pohybuje finančně okolo 2.000-5.000 Kč.
Stačí takto?
Pokud byste potřebovali, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec