Jak na domácí abstinenci od heroinu,subotexu a suboxonu
Balivan
Dobrý den, mám na vás prosbu můj přítel je závislý na subotoxech a někdy užívá i heroin nitrozilne je rozhodnutí ze začne abstinovat ale doma, odmítá jít a odvikat v léčebně ,jsem rozhodnuta s ním tedy odvikaci proces podstoupit a být s ním 24 hod. Denně abych mu poskytla veškerou peci..... ale problém spočívá v tom že nevím kde a jak sehnat případné léky na domácí odvolání proti bolesti horečce a pod. Proto jsem se obrátila na vás s velkou prosbou o pomoc aby mohl můj přítel co nejdříve začít odvikat každým dnem je zoufalejsi a chce s tím praštit ale prý potřebuje něco na bolesti a spaní ale tyto léky na sezení bez receptu či volně prodejné tak budu velmi vděčná za odpověď a radu jak na to a kde případné se poradit abych i já byla připravena na vše Předem moc děkuji za odpověď

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Určitě je možné vyabstinovat doma. Abstinenční příznaky jsou nepříjemné, ale nejsou život ohrožující. Dokonce se dá vyabstinovat i bez jakýchkoliv pomocných léků. Je nutné si uvědomit, že abstinenční příznaky jsou sice nepříjemné, můžou vypadat dramaticky, ale opravdu neohrožují na životě a hlavně odezní. Vždy nakonec odezní. Na vyabstinování doma je nejtěžší craving, chuť si dát opiát, aby to skončilo. Protože když se podá opiát, ihned je absťák pryč a člověk je fit, jen je opět v tom začarovaném kruhu. Jde o to, jestli je přítel rozhodnutý to doma podstoupit a vydržet, to, že když mu bude špatně, tak si nepoběží něco sehnat.. Protože ono všechno v člověku křičí, že si musí sehnat ten opiát, aby to konečně skončilo a bylo zase dobře. Toto je nejtěžší na tom celým, jinak na odvykání a vyabstinování nic mimořádnýho není a fyzicky vyabstinovat je to nejjednodušší na celé opiátové závislosti.
Asi nejjednoduší to bude přes Subutex/Suboxone. Nevím, kolik přítel užívá, jestli je převážně na Subutexu nebo je na heroinu, předpokládám, že je primárně na Subutexu, takže o to jednodušší to bude. Je několik způsobů, nejrozšířenější je postupné snižování. Příklad - užívá 8mg SBX denně - když bude chtít doma vyabstinovat, tak určitě ne injekčně, ale bude muset po dobu detoxu Suboxone užívat sublinguálně. Takže když je teď např. na 8mg denně tak snižování bude vypadat takhle, z 8mg se dostanete na nulu za týden a budete potřebovat 3tbl 8mg Suboxonu/Subutexu:
1.den 4-0-4
2.den 2-0-4
3.den 2-0-4
4.den 2-0-2
5.den 2-0-2
6.den 2-0-0
7.den 2-0-0
8.den 0-0-0
Když užívá víc, tak začnete na vyšší dávce a budete každé 2-3 dny snižovat o 2mg, na polovinu se dá snížit rychle, druhou pak trochu spomalíte. Například:
1. den 8-0-8
2. den 4-0-8
3.den 4-0-4
4.den  4-0-4 a pak opět jak uvedeno nahoře ....
V lékárně koupíte Imodium v případě průjmu, něco proti zvracení - Degan, Torecan, nebo Vám poradí něco volně prodejné, na bolest stačí obyčejný Brufen nebo Paralen, na spaní bez receptu nic moc neseženete, ale vhodný je čaj například meduňka, nebo kozlík .... Dále si kupte v lékárně Magnesii Lactici 0,5g tbl a denně 4x2 tbl, pomáhá na křeče. Při křečích/bolestech břicha je dobrý No-Spa. To by mělo stačit.
Hodně pomáhá změnit prostředí po dobu detoxu, například odjet někam na chatu, protože doma jsou různé vzpomínky a hlavně dostupnost kontaktů a je jednodušší to vzdát, když mám dealera zarohem než když musíte v absťáku cestovat přes půl republiky. Často lidi nemají problém vyabstinovat na detoxe v léčebně, protože jim tam nic nepřipomína opiáty, ale doma i když dodrží uplně stejný postup, tak se jim to právě z uvedených důvodů nedaří.
Pokud by přítel užíval heroin, postup by byl podobný, jen je dobré od poslední dávky heroinu vydržet minimálně 24hod, nejlépe 30hod a až pak nasadit Suboxone a ten postupně vysnižovat jak uvedeno.
Ono to fakt není až tak hrozné, nejtěžší bude asi to smlouvání a přemlouvání, vzdát to nebo to nevzdat, dát si ještě naposled nebo si už nedat a vydržet .. když bude přítel odvykat od heroinu, za týden je v pořádku. Pokud od Suboxonu, tak do dvou týdnu je v pohodě.
Když budete mít další dotazy nebo něco jsem napsala nejasně, nebo cokoliv se budete potřebovat zeptat, neváhejte napsat.
Hodně štěstí!
VP