Je manžel alkoholik?
Naivka
Dobrý den, manžel se pravidelně každý víkend opíjí. V pátek si koupí basu piv a v sobotu jí má už v sobě, do toho kouří marihuanu a ještě to přiživuje buď vínem nebo tvrdým alkoholem. Jeho přátelé bohužel taky holdují alkoholu. Máme dvě malé děti a na mé žádosti, aby přestal pít reaguje podrážděně. Prý problém s alkoholem nemá a jediný kdo má nějaký problém jsem prý já. Když jsem mu teď dala nůž na krk, ať si vybere buď rodina nebo alkohol, tak mi řekl, že mi přeje hodně štěstí. Jsem totiž stále na rodičovské dovolené a přijde mi, že si myslí, že mě díky tomu má v hrsti, že sama s šesti tisíci a dvěma dětmi toho moc nezvládnu a že budu brzy litovat, když ho opustím, hlavně když on žádný problém s alkoholem nemá. Předem děkuji za odpověď a radu.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Naivko,
díky za dotaz i za důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte.
Rozumím tomu tak, že vážně uvažujete o odchodu od manžela, který o víkendech pije alkohol. Podle toho, co píšete, jste na něm v tuhle chvíli finančně závislá. Přesto nechcete zůstávat ve vztahu s někým, kdo se k vám nechová s ústou a respektem, a kdo víkendy věnuje místo rodiny alkoholu. Je to tak?
Přeci jenom se takhle na dálku bez znalosti podrobností radí obtížně. Nejspíš by tedy bylo dobré obrátit se na nejbližší poradnu. Tam byste mohla o své situaci mluvit podrobněji, získat potřebné informace, kontakty i podporu.
Z dotazu mi není jasné, jestli je pro vás v tuto chvíli aktuální odchod od manžela a hledáte pomoc v prvé řadě pro sebe a děti, řešíte finanční stránku věci a bydlení, případně právní a sociální otázky, což je zcela adekvátní situaci. Nebo jestli hledáte pomoc pro manžela?
Zároveň si nejsem jistá, ze kterého jste města - uvedené větší město ve skryté poznámce je v republice minimálně na dvou místech - jednou v okrese Rychnov nad Kněžnou, jednou v okrese Rakovník. Pro oba případy posílám kontakty na blízké poradny pro mezilidské vztahy.
Manželská poradna Rychnov nad Kněžnou
Javornická 1501
516 01 Rychnov nad Kněžnou
Telefon: +420 733 676 799 (pokud nezvedáme, věnujeme se klientovi, zavoláme nazpět)
Email: poradna@psycholog-rychnov.cz
nebo
Centrum psychologicko-sociálního poradenství Středočeského kraje
Pracoviště RAKOVNÍK
S. K. Neumanna 251
269 01 Rakovník
+ 420 313 512 657
+ 420 604 501 144
info@poradna-rakovnik.cz
www.poradna-rakovnik.cz
S pozdravem,
Gabriela Minařík.