Toxická psychóza
Kačka
Dobrý den,
potřebovala bych se na něco zeptat. Posledních 5 let je můj přítel závislý na benzodiazepinech je to většinou nárazová situace kdy ho třeba měsíc bere a 3 měsíce ne. Ovšem jsou to i velmi velké dávky je schopen sníst i 10 tablet 2mg xanaxů což doprovází utlumení, bezcitnost a dlouhé spaní když ty prášky přestane brát je to opak. Nespí a je přecitlivělý. Samozřejmě do toho kouří i trávu. Od června bere i antidepresiva. Po půlročním braní xanaxů, opiátů (tramal, oxykontin) a kouření trávy ze dne na den přestal všechno brát a následně další den dostal v pravděpodobností epileptický záchvat kdy se 10 minut třepal a šla mu pěna z pusy se probral s tím že si to nepamatuje, Upadl s měl na hlavě bouli. Boule po 3 dnech zmizela a začalo peklo 1 den po záchvatu se budil z hrozných snů. 2 den to samé a horší musela jsem ho přesvědčovat že to byl sen a ne realita a 3 den (tedy dnešek) začal blouznit vymýšlet si že pro něj někdo příjde a odveze ho do vězení uřeže mu ruce a že je z budoucnosti a podobné a nevěří mi že je to nesmysl. Obávám se co se stane zítra jestli mě vůbec pozná. jsme spolu skoro 11 let. Má otázka zní jestli to může být toxická psychoza s abstinenčních příznaků nebo něco jiného. A co mám v takovém případě dělat? už nic nebere bojím se o jeho život nevím jak ho dostat do reality.
Děkuji jestli si to vůbec někdo přečte a prosím o pomoc co dělat.

Odpověděl: Markéta Kordová
Kačko, dobrý den.
Dobře, že jste napsala!
Každopádně by měl přítele okamžitě vidět lékař a troufám si říci, že je to na hospitalizaci na detoxikační jednotce. Závislost na BZD není legrace a přítel, pokud při prudkém vysazení měl epileptický záchvat, je s největší pravděpodobností ve fyzickém návyku (což může být u fyzické závislosti průvodní jev při abstinenčním syndromu). BZD se vysazují pomalu a postupně, právě proto, že je zde velké riziko celé škály zdravotních komplikací, které nemusí končit dobře.
Doporučuji co nejdříve vyhledat lékařskou pomoc, snižování BZD je třeba pod lékařským vedením a dohledem.
Dejte vědět, jak se to dále vyvíjí, držím palce.
MK