Závislost
Jendys
Dobré rano, chtel bych se vás zeptat na jednu věc. Moje manželka je zavisla na queziapinu, acifeinu a korylanu. Už 3x byla v psychyatricke léčebně bohnice ale bohužel se ze zavislosti nedostala. Jaká je šance ze se ji zavislost vytratí do konce života.
Děkuji, za odpověď.

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý sváteční den,
bohužel se to takhle od boku asi nedá říct blíže, než se úspěšnost léčby závislosti (pokud za měřítko bereme abstinenci) pohybuje v řádech desítek procent. Pozitivní důsledky má ale léčba i pro většinu ostatních a počáteční "neúspěch" může být prostě jenom nutným krokem k pozitivní změně, která třeba přijde později.
Závislost je složitá věc a někdy může trvat, než se s ní člověk nějak popasuje. Celý proces také nemusí být úplně přímočarý a každý léčbu potřebuje trochu jinou - někdo přestane sám, někdo v Bohnicích, někdo třeba po čtvrtých Bohnicích. Kromě tzv. pobytové léčby (v psychiatrických nemocnicích, případně i soukromých zařízeních) ale existují i další varianty. Jsou to např. různé formy ambulantní léčby. Ta může navazovat na ukončenou léčbu pobytovou a pomáhá udržet abstinenci (případně kontrolu nad užíváním) a doladit to, co se třeba během léčby nestihlo. Také ale může fungovat i bez předchozí pobytové léčby a pomáhá zvládnout závislost i během praktického fungování.
I ambulantní formy jsou různé - existují denní stacionáře (s každodenní docházkou) i ambulantní programy s docházkou např. jednou až dvakrát za týden. Ambulantní "doléčování" rozhodně úspěšnost pobytové léčby  zvyšuje.
Rádi vám pošleme nějaké kontakty v blízkosti vašeho bydliště, případně si je můžete sami vyhledat na naší stránce v sekci Kontakty.
Budeme držet palce, kdyby vás ještě něco napadlo, určitě se ozvěte!
T.E.