Syn začal ve 30 letech s drogami
Lída
Dobrý den.
Syn s námi nebydlí již 8 let. Od té doby poznal asi 3 dívky. Každá z něj jen tahala peníze.Syn má pronajatý byt a bydlel zde s druhou přítelkyní, která s ním byla jen pro jeho peníze, zaplatil za ni zřejmě všechny její exekuce a další dluhy, načež se s ním rozešla. Bohužel mu nevrátila ani korunu, dost ho to vzalo. Chytil se však další "vyčůrané" dámy,v pořadí třetí, která ho nejen obrala o peníze, ale zatáhla ho ještě k tomu do drog, kterými má údajně léčit deprese z minulého vztahu.Užíváním toho svinstva přišel jak o řidičák, tak i o práci, kde dělal parťáka. Všichni si z ěj jen utahovali a dále utahují, on tuto dámu v práci i kryl, vyřizoval jí různé úlevy, dokonce jí chodil na bránu v prac. době pro pizzu atp., což samozřejmě nesmí. Ona se před 14 dny vdala, ale peníze mu nějak nevrací, dostala ho téměř na mizinu a ještě do drog. Spadl zpátky na dělnickou profesi s platem o 5 tis. míň. Protože nám jako rodičům není jedno, co s klukem je a dál bude, chceme, aby se dal dohromady. Z toho co jsme si zjistili od jeho známých, tak se chlubil, že kouří marjánku, měl v krvi amfetanim, metanfetamin a užil i extázi. Co dalšího za svinstva do sebe dostal nevíme. Jednoznačně již při porodu měl poškozený mozek vlivem neodborného vedení porodu nezkušenou lékařkou- odumřely mu některé mozkové buňky nebo jich měl málo. Nervové tiky se u něj začaly projevovat již v pubertě, kdy se celý prolamoval v zádech a ze školy mi ho odvezli do nemocnice.Základní školu vychodil s jedním reparátem z matematiky v 7. třídě, ale udělal to úspěšně, takže postoupil. Nikdy s ním nebyly problémy, vyučil se, udělal si řidičák. Bohužel osamostatnění , které chtěl kvůli otci, že se mu zdálo, že ho moc sekýruje se ukázalo, jako hodně problémové. Předtím nikdy drogy nebral a měl k nim odpor.Bohužel svoji roli sehrála i matka manžela, která ho štvala proti nám coby rodičům. Syn začal kouřit už na učilišti. Nervové tiky má čím dál větší, řve po lidech, má i děsy, také běžel 15 km ke kamarádovi, že ho někdo honí. Pochybuji, že bych ho dostala někam do Prahy, ale do Nymburka by snad šel. Jak mu máme pomoci? Tu pomoc potřebuje co nejdřív, jinak to bude hodně zlé.
Děkuji. Lída

Odpověděl: Amrit Sen
Lído, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši starost i bolest, obavy o dospělého, z toho, co píšete, o ne zcela samostatného, křehčího syna, možná i pocity bezmoci.
Všespásnou radu Vám, omlouvám se, nedám, internetové poradenství má své limity a jednoduhé řešení ani neexistuje, tím spíš, není li syn pomoci nakloněn.
Určitě nezůstávejte v náročné situaci sama, doporučuji Vám vyhledat odbornou podporu a pomoc, zavolejte do specializovaného bezplatného zařízení a domluvte si termín schůzky.
Začněte tím, že pomůžete sobě, tedy že najdete ve vleklé krizi smysluplnou polohu a vykročíte z ní ven. Kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být užitečný někomu jinému, u vztahu k synovi, který užívá drogy a obtížně se protlouká životem, to platí dvojnásob.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit. Co užitečného můžete pro sebe i syna udělat, zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat.
Uleví se Vám, budete pevnější v kramflecích a co je důležité, dozvíte se o možnostech, jak lze podpořit synovu motivaci k pozitivním změnám a kontaktu s odbornou podporou. Motivaci, bez které se, má li synův život nabrat šťastnější směr, neobejde.
Můžete si si sjednat průběžnější schůzky, abyste věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas a dokázala i přes komplikace žít svůj vlastní život, nežila život jiného. V opačném případě je velmi pravděpodobné, že zůstanete v patové situaci, ze které nebude mít radost, ani užitek, vůbec nikdo.
Zavolejte a objednejte se na konzultaci k pracovníkům Centra adiktologických služeb v Nymburce:
Centrum adiktologických služeb Laxus
Velké Valy 995
288 02 Nymburk
Mobil: +420 734 316 541
E-mail: cas.nymburk@laxus.cz
Web: https://www.laxus.cz/centra/centrum-adiktologickych-sluzeb-nymburk/
Provozní doba:
Pondělí až pátek 9:00 - 17:00
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se situace vyvíjí a jestli Vám byla doporučení užitečná.
Přeji Vám i synovi vše dobré,
Amrit Sen.