Jak pomoc
Zoufalá
Dobrý večer vyskytujem se v složité životní situaci má rodina hodně závislá na alkoholu já osobně i maminka jako babička mého syna se obě lecime s panickemi uzkostmi už máme vytvořenou závislost na bendodiazepanech obě syn začal pracovat jako číšník a od té doby často pije pak je mu strašně zle má vyčerpávající práci ktomu pití už ho párkrát jsme vezli na pohotovost měl pocit že umře srdce mu buselo hrozně hyperventiloval moc bych mu chtěla pomoc můj psichiatr má plno on se nenechá nikam zavřít ale chtěl by to řešit ambulantně první chci pomoc pro syna pak bych i já ráda řešila mou závislost na lécích pokavad to lze ambulantně mám malou dceru chodí do první třídy nemohu se také nechat nikam zavřít za veškerou řadu pomoc moc a moc děkuji

Odpověděl: Tereza Ehrenbergerová
Dobrý den,
nejprve vás chci ocenit, že jste našla odvahu a napsala. Pokud už byl syn několikrát na pohotovosti, situace už nejspíš bude vyžadovat nějakou pomoc a podporu zvenčí. Zároveň si myslím, že uvedené služby jsou vhodné i pro vás a klidně i vaši maminku, pokud se obě potýkáte s panikou a závislostí na lécích. Jsou to veskrze služby specializované na podporu pro lidi, kteří se potýkají s problémy se závislostí, proto můžete čekat hlavně pochopení a podanou pomocnou ruku.
Přímo ve Slaném jsem našla službu Adiktologické ambulance, kterou poskytuje Zařízení sociální intervence Kladno. Každé první pondělí v měsíci od 9 do 12 hodin je možné se objednat (případně přijít bez objednání) a probrat tam s terapeuty možnosti léčby, které by člověku nejvíce vyhovovaly. Informace najdete na stránkách zde: https://www.zsi-kladno.cz/ambulantni-dolecovaci-program. Určitě je to vhodné jak pro vašeho syna, tak pro vás, pokud sama chcete nějak dostat pod kontrolu závislost na lécích.
Kde službu najdete: Odbor sociálních věcí, školství a zdravotnictví, kancelář č. 123,  Masarykovo náměstí 160/19,Slaný
Telefon: 739 989 037
Už ne přímo ve Slaném, ale v Kladně (kde tato organizace původně sídlí) je také k dispozici Skupina pro rodiče a osoby blízké, kde poskytují poradenství pro příbuzné lidí, kterí mají problémy se závislostí. Informace najdete na stejných webových stránkách (viz výše), adresa je Jana Palacha 1620, Kladno 27201, telefon 739 989 037. Není třeba se objednávat, můžete přijít rovnou na skupinu, která je každé pondělí od 18:00 do 19:30.
To jsou služby, kam bych se asi zkusila obrátit nejdříve, protože tam pravděpodobně budou mít nejlepší přehled o dalších službách ve vašem regionu. Další možnosti jsou potom služby nějaké psychiatrické ambulance (ideálně specializované na závislosti - tzv. AT ambulance), nebo jiné adiktologické ambulance (v Praze například SANANIM, PrevCentrum, pokud je pro vás možné dojíždět).
Držím vám i celé vaší rodině palce. Určitě neváhejte a domluvte si první schůzky. I kdyby syn třeba sám ještě léčbu odmítal, vy sama klidně vyražte na skupinu pro rodiče, kde vám mohou poradit, jak dál postupovat.
Kdybych bylo něco nesrozumitelné nebo kontakty nefungovaly, určitě se ozvěte, rádi pomůžeme hledat další cesty.
Držte se!
S pozdravem
T.E.