Extáze a pervitin
Kačka
Dobrý den, moje 15letá dcera kouří marihuanu, měla i pozitivní test na pervitin. Nacházím u ní analgetika, citronovou šťávu, alobal, lžíce, kradené věci. Vždy má nějakou výmluvu, čí to je a proč to má u sebe. Její konverzace na Facebooku se velmi často týká drog, denně odchází ven a je zhruba 5-6 hod. venku.Na rodinnou terapii odmítla chodit, do SVP chodila jen krátce, teď na popud OSPODU zatím chodíme, ale řešíme jen problémy s chováním, nikoliv drogy, terapeuti nám tvrdí, že nejdříve musíme řešit chování. Zatím se propadá stále víc a víc dolů,má přítele o 10 let staršího s drogovou minulostí, který pracuje jen chvílemi, do školy po přeložení na jinou dochází. Psychiatrii jsme absolvovali bez úspěchu, psychology odmítá, nekomunikuje, uráží nás apod. Pobyt v SVP OSPOD nechce nařídit, dobrovolně dcera toto odmítá. Opravdu nemůžu jako rodič nic dělat, jen se dívat, jak se moje dítě ničí???

Odpověděl: Amrit Sen
Kačko, zdravím Vás,
díky za důvěru, chápu Vaše odůvodněné obavy. Z kontextu chápu, že jde o nezletilou dceru, opravte mě prosím, jestli je tomu jinak.
Píšete marihuaně a pervitinu, které dcera užívá, podle toho, co píšete, to nejspíš nebude vše, protože kyselina citronová, alobal a lžíce jsou propriety používané pro aplikaci heroinu.
Možná to bude znít nezvykle, ale z mého pohledu tím, kdo v tomto čase potřebuje pomoc především, jste Vy. Kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být užitečný někomu dalšímu, ve vztahu k dětem užívajícím drogy, odmítajícím pomoc, to platí dvojnásob.
Doporučuji Vám tedy vyhledat odbornou pomoc a situaci probrat s pracovníky zařízení, které poskytuje bezplatné služby, podporu a poradenství rodičům uživatelů návykových látek. Zavolejte tam a domluvte si termín v adiktologické ambulanci, kontaktním centru, AT poradně, nebo obdobném zařízení, není nad osobní pohovor. Při něm, po podrobnějším seznmámení se situací Vám zkušení profesionálové doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného můžete pro sebe i dceru podniknout. Dozvíte se o možnostech, jak se lze pokusit podpořit motivaci dcery k pozitivním změnám a případnému kontaktu s odborníky.
Odpusťte, ale nerozumím tomu, že Vám pracovnice OSPOD, ani psychiatr tuto možnost nedoporučil, ale možná se pletu.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu služby, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, kontaktujte pracovníky naší specializované Poradny pro rodiče:
Poradna pro rodiče PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.htmlhttp://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.htmlhttp://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod.htmlhttp://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.htmlhttp://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.htmlhttp://www.drogovaporadna.cz/psychofarmaka.htmlhttp://www.drogovaporadna.cz/opiaty.htmlhttp://www.drogovaporadna.cz/opiaty/heroin.html
Přeji Vám i dceři vše dobré,
Amrit Sen.