pomoc
noname
prosím o pomoc, zjistili jsme, že syn bere drogy, všechny, co snad lze sehnat,nabízí je i kamarádům, po zjištění nyní vyhrožuje sebevraždou, vyvražděním rodiny, je psychicky labilní, nevím jak situaci řešit...

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení, obavy i pocity bezmoci. Než začnete cokoli podnikat, Vám doporučuji kontaktovat pracobníky nejbližšího zařízení, které poskytuje bezplatnou podporu a pomoc rodičům uživatelů návykových látek a domluvit si termín schůzky a nezapomeňte zmínit, jestli přijdete sama, nebo v páru, protože v takovém případě musí zařízení uvolnit dalšího pracovníka, nebo pracovnici.
Při osobní konzultaci, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, jak se synem komunikovat a jakých chyb se vyvarovat. Také jaké mantinely nastavit a jak je držet, jak se chovat při jejich překročení a co je velmi důležité, jak se lze pokusit podpořit motivaci syna k pozitivním změnám a kontaktu s odborníky, protože bez jeho touhy po změně moc šancí nemáte.
Vyhrožování sebevraždou a vyvražděním rodiny je sice hodně přes čáru a je ke zvážení, jestli zapojit lékařskou pomoc, nebo policii, nezřídka však bývá prostým zoufalým voláním o pomoc.
Kontakt:
Ambulantní centrum Pardubice a detašované pracoviště ve Svitavách
Centrum Fabrika
Wolkerova alej 92/18
568 02 Svitavy
Telefon: +420 733 734 912 a +420 734 319 994
E-mail: ambulance.svitavy@laxus.cz
Vedoucí centra: Mgr. Kateřina Kábelová
E-mail: kabelova@laxus.cz
Web: http://www.laxus.cz/centra/ambulantni-centrum-svitavy/
Důležitou okolností je nově omezení služeb v době koronaviru. Pokud se nedovoláte na poskytnutá čísla, volejte každý všední den od 13 do 17 hodin na naši Poradenskou linku: +420 602 666 415.
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen.