Moje dcera užívá extázi
žovínek
Dobrý den, už delší dobu mám podezření, že má dcera užívá nějaké drogy. Sama se mi přiznala, že si dá občas marihuanu a někdy extázi. Přivedl jí na to její přítel a my teď máme o ní hrozný strach! Hlavně, aby nezačala brát něco horšího. Máme k sobě celkem důvěru, tak to nějakou dobu tají, protože se to bojí říct, ale pak se stejně přizná. Máme velký strach, protože partnera opustit nechce. Nevíme, jak tuto situaci řešit. Nikdy nic takového nebrala až s ním. Znají se dva roky a dostali se i do finančních potíží. Naší dceři i jemu je 22 let. Bydlí sami v bytě. Rok bydleli u nás, ale nešlo to dál, přítel dcery nechodil do práce. Mám teď výčitky svědomí, že jsem jí v tom nechala, ale jinak to nešlo, dělali i jiné problémy. My se jí snažíme samozřejmě pomáhat, nikdy snad neměla pocit, že by jsme jí nemilovali, ale to by asi musela říct ona. já jen vím, že je to naše zlato a rádi bychom jí pomohli, jenže nevíme jak. Mnohokrát děkuji za jakoukoliv odpověď .

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy i bezmoc. Asi tušíte, že návod na to, jak vše rychle vyřešit, neexistuje. Proto Vám doporučuji, než začnete cokoli dalšího, vyhledat odbornou podporu a pomoc, zavolat do nejbližšího zařízení, které pracuje s blízkými uživatelů návykových látek, poskytuje bezplatné poradenství a další služby rodičům a rodinám.
Znamená to zavolat do adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobné služby a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konrétní kroky, jak ji řešit a jakých chyb se vyvarovat. Dozvíte se, jak s dcerou komunikovat, jak se lze pokusit podpořit její motivaci k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě, také co je pomoc, a co už ne. Asi víte, že bez motivace dcery ke změně, se toho k lepšímu může změnit málo, ne li nic.
V neposlední řadě, a to je velmi důležité, jak v náročném čase "ošetřit" sebe, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přiese nejbližší čas a můžete si zkusit vyjednat průběžnější konzultace.
V tomto čase jde tedy především o Vás a součinnost rodiny, protože kdo nedokáže pomoci sobě, těžko může být platný někomu dalšímu, ve vztahu k dceři, která užívá návykové látky to platí dvojnásob.
Nemilé je že většiná adiktologických zařízení v současnosti vzhledem k šíření koronaviru do odvolání významně omezila, nebo upravila výkony služeb.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme.
Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sami, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Jestli jste z Prahy, nebo okolí, objednejte se do naší specializované Poradny pro rodiče:
Poradna pro rodiče PPR SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
Pevná linka: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí: 9 - 19
Úterý až čtvrtek: 9 - 17
Pátek: 9 - 15
Další nabídka je volat na naši Poradenskou linku SANANIM,
každý všední den od 13 do 17 hodin: +420 602 666 415.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/konopne-drogy-uvod/konopne-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
Držím palce, jednejte,
přeji Vám, dceři i celé rodině vše dobré,
Amrit Sen.