Alkoholik S ascites
Creative
Dobry den,mam bratra,43 let,cca 15 let pije tvrdy alkohol cca litr denne.nyni ma ascites,prisny zakaz alkoholu,v nemocnici podepsal reverz a doma na muj natlak zacal pit bile vino s vodou( misto 39 Procentni tullamorky).bricho se mu opet naplnilo vodou,kdyz mu reknu prestan pit velmi na vsechny vylitne,jsem zoufaly.Na navrhy prochazek,cviceni nepristupuje.jeho nazory jsou velmi pesimisticke,vse je spatne,nic krom alkoholu ho nebavi.nyni ani do hospody nejde,pije u pocitace doma.prosim o radu i kdyz vim,ze bude tezka,dekuji,

Odpověděl: Amrit Sen
Creative, zdravím Vás,
díky za důvěru. Obávám se, že Vám žádný spásný návod nikdo neposkytne. Vše zásadní je na bratrovi a na hodinách za minutu 12.
Znamená to, že pokud bratr sám nevyhledá odbornou podporu a pomoc, nezačne svoji závislost léčit, velmi brzy zemře.
Chápu, jak obtížné a bolestné je být součástí takového příběhu, tím spíš, že jde o bratra. Proto doporučuji i Vám odbornou podporu vyhledat a promluvit si z pracovníky některého zařízení, které poskytuje bezplatné poradenské konzultace rodinným příslušníkům závislých.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, respektive, jak v situaci "být", jak ji zvládnout pro sebe samou, protože tím, kdo v tuto chvíli potřebuje pomoc především, jste Vy.
Dozvíte se, jak s bratrem komunikovat, co je podpora, a co už vůbec ne, jak se postavit k situacím, které přinese nejbližší čas. Také, jestli a jak se lze pokusit podpořit motivaci bratra k intenzivní dlouhodobé léčbě závislosti.
Někdy je dokonce největší pomoc nepomáhat, nejsem si však jist, jestli v tomto příběhu nebude vhodnější spíš paliativní přístup, ani nakolik chcete riskovat, že Vás bratrův přístup semele.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor, proto Vám doporučuji zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, nebo obdobného pracoviště a domluvit si termín osobní schůzky.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem potřebné kontakty pošleme.
Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat kontakty na bezplatné služby sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy a okolí, můžete se objednat například do těcho zařízení:
Poradna pro rodiče a rodinné příslušníky SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Adiktologická ambulance
Klinika adiktologie 1. LF UK a VFN v Praze
Apolinářská 4
128 00 Praha 2
Telefon: +420 224 968 208
E-mail: info.adiktologie@lf1.cuni.cz
Web: https://www.adiktologie.cz/adiktologicka-ambulance
https://www.vfn.cz/pacienti/kliniky-ustavy/klinika-adiktologie/
Pokud byste před individuálním poradenstvím upřednostnila dynamiku a sdílení zkušeností skupiny, nebo chtěla využít obojího:
Skupina pro rodinné příslušníky a osoby blízké
Otevřená skupina pro rodinné příslušníky a osoby blízké, bez objednání.
Každou středu od 15:00 do 16:30
Sraz nejpozději v 15:00 v čekárně Apolinářská 4, Praha 2
Provází Mgr. Lenka Šťastná, Ph.D., Ladislav Dekány
Kontakt na svépomocné společenství uzdravujících se a uzdravených závislých:
AA - Anonymní alkoholici
https://www.anonymnialkoholici.cz/
https://www.anonymnialkoholici.cz/kontakt/
https://alcoholics-anonymous.eu/
https://alcoholics-anonymous.eu/meetings/?tsml-region=prague
https://www.aa.org/
Možné je i to, že bude pro všechny zúčastněné nejlepší, když ustoupíte o krok, nebo dva zpět. Najít cesty a způsob, jak náročnou situaci zvládnout a být užitečná, Vám pomohou odborníci z poskytnutých kontaktů.
Přeji Vám i bratrovi vše dobré,
Amrit Sen.