Nepřiznaná závislost
Osan
Dobrý den, potřebovala bych radu co s alkoholikem, který si nechce přiznat svou silnou závislost. Situace je vážná, ohrožuje tak nejen svůj život, ale i život dítěte, které má v péči. Děkuji za radu...

Odpověděl: Amrit Sen
Osan, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu, že prožíváte náročnou situaci. Asi tušíte, že dokud si dotyčný nepřipustí a nepřizná sobě i někomu dalšímu, že má s alkoholem problém, nerozhoupe se a nevykročí směrem k úzdravě, nezmění se v jeho života nic, respektive bude se propíjet do ještě hlubší závislosti při eskalaci problémů.
Vy však nejste bezmocná a kladete správné otázky. Neznám Váš, ani přiběh dotyčného, natož jeho vývoj v souvislostech a internetové poradenství má své limity.
Proto Vám doporučuji vyhledat odbornou podporu a pomoc, zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, nebo obdobného zařízení, které poskytuje bezplatné poradenské konzultace a další služby blízkým závislých a domluvit si termín osobní schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací Vám zkušený odborník/ce doporučí, jak ji řešit, konkrétní kroky, které můžete pro sebe, dítě i závislého podniknout, jak s ním komunikovat a jakých chyb se vyvarovat. Dozvíte se, jak chránit sebe i dítě, protože tím, kdo v tuto chvíli potřebuje pomoc a podporu, jste především vy. Také Vás seznámí s možnostmi zda a jak se lze pokusit podpořit motivaci závislého ke kontaktu s odborníky a případné léčbě, to už ale možná předbíhám...
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete, podle oblasti a typu zařízení, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat do naší specializované poradny:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Nezůstávejte v tak náročné situaci sama, kromě odborníků to, popovídejte si o tom, co prožíváte s někým z rodiny, nebo okruhu blízkých přátel, uleví se Vám. Návštěvu odborníků neodkládejte.
Přeji Vám vše dobré,
Amrit Sen