Doplnění k dotazu kód 688692
Jitka
Dobrý den, moc Vám děkuji za odpověď a podporu. Původní dotaz jsem napsala úplně hloupě, problém s pervitinem má mužův dospělý syn (můj tedy nevlastní), který žije od nás odděleně. Muž na něj tlačí, aby se šel léčit, syn souhlasí, jen se právě bojíme, aby ta prodleva 14 dní než dojde do poradny jeho motivaci nesnížila, do té doby nepotkal "staré známé" a nedal si zase atd. Každopádně máte nejspíš pravdu,že i my s mužem potřebujeme zřejmě podporu, protože se v tom plácáme a nevíme, co dělat správně. Řešíme to teprve 3 týdny a i tak už jsme docela vyčerpaní. Syn už měl v rané pubertě problémy s marihuanou, nicméně přestal, pak odmaturoval a dostal se na VŠ, takze je ten pernik vcelku šok.
Moc Vám děkuji!

Odpověděl: Amrit Sen
Jitko, opět zdravím,
těší mě, že píšete. Děkuji za doplnění, teď už příběh dostal srozumitelný, jasnější kontext, určitě se objednejte ke konzultaci.
Chápu Vaše obavy z prodlení u nevlastního syna. Ne vždy je nutné kout železo, dokud je žhavé, i když se to tak může jevit. 14 dní není tak dlouhá doba a může být prubířským kamenem toho, jestli syn o pomoc skutečně stojí. Nenapsala jste, odkud jste, ani odkud je syn, abychom mohli lépe zacílit případnou pomoc.
Jak vyhledat potřebné kontakty podle oblasti a typu zařízení už nicméně víte a informace můžete předat i nevlastnímu synovi, ostatní bude na něm.
Pokud je z Prahy, nebo okolí, může do té doby docházet na mítinky svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých, NA - Anonymních narkomanů, kam může bez ohlášení, z volné nohy. Pražská skupina Druhá šance je bohužel vzhledem ke kovidové situaci uzavřena, syn se však může připojit přes Skype online, a to nejen na její mítinky, ale i na další české, československé, nebo cizojazyčné mítinky z celého světa.
Kontakt na pražskou skupinu Naděje, jejíž mítinky na Jungmannově náměstí stále běží s omezením do 6. osob stále běží i s informacemi o společenství, možnostech online připojení a dalšími kontakty, najde nevlastní syn zde:
NA - Anonymní narkomani
(Narcotics Anonymous)
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
http://anonymni-narkomani.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/kontakt/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/kontakt/
https://www.anonymninarkomani.sk/on-line-stretnutia
https://www.anonymninarkomani.sk/stretnutia
https://www.anonymninarkomani.sk/
https://www.na.org/
Přeji Vám vše dobré, konzultaci s manželem a odborníky rozhodně neodkládejte. Při domluvě termínu je třeba říci, jestli půjdete oba, protože při takové konzultaci se drží pravidlo, aby se jí účastnili odborníci dva, což bez předchozí domluvy nemusí být vždy z kapacitních důvodů možné.
Budeme rádi, když dáte vědět, jak Vám je, jak si stojíte a jak se situace vyvíjí.
Držím palce Vám, manželovi i synovi,
Amrit Sen.