Drogy
Katka
Dobrý den chtěla bych se zeptat co mám dělat přítel nejspíše začal užívat návykové látky často popotahuje má strašne výkyvy nálad a kolikrát je i agresivní buď spí málo a nebo prospí i dva dny skoro v kuse jednou jsem u něj našla v peněžence sáček od bílého prášku vše zapira a když si chci sním o tom promluvit je protivní a nedá se sním na toto téma vůbec nijak mluvit chtěla bych se zeptat jak mám dále postupovat děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Katko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši náročnou situaci, bezradnost a možná i pocity bezmoci ve vztahu, ve kterém se partner odpojil ze vstřícné komunikace a zabydlela se v něm lež.
Mají li se v životě partnera nastartovat pozitivní změny, je třeba, aby si připustil, že má s užíváním pervitinu problém, ale ani to nestačí. Měl by to přiznat i někomu dalšímu a dokázat o tom otevřeně mluvit s Vámi i odborníky. Do té doby se nezmění nic a jeho i Vás čeká eskalace dalších problémů a potíží.
Nemusí tomu tak být, ať už se rozhodnete na neštěstí participovat a zůstávat v něm, nebo se pokusíte partnerovi a především sobě pomoci, doporučuji Vám vyhledat odbornou podporu a pomoc, protože tím, kdo ji v tomto čase potřebuje především, jste Vy.
Zavolejte tedy do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby partnerům a blízkým uživatelů návykových látek a domluvte si termín schůzky. Nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo obdobnou službu.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného můžete pro sebe i partnera podniknout, jak s ním komunikovat a jak se lze pokusit podpořit jeho motivaci ke změně a kontaktu s odborníky. Také, jak v náročné situaci ošetřit sebe a jakých chyb se vyvarovat.
V opačném případě riskujete, že rezignujete na svůj život, budete žít život jiného, trápit se možná více, než partner a necháte se zničit.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty pro Vás i přítele obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení, vyhledat Vy, nebo přítel sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete se objednat do naší specializované bezplatné poradny:
Poradna pro rodiče, parnery a osoby blízké SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je a jak se situace vyvíjí,
přeji hodně sil, držím palce Vám i partnerovi,
Amrit Sen.