Prosím o radu
Xxxx
Dobrý večer, už si nevím rady přítel nejspíše už 5 rokem bere pervitin první 2 roky to bylo jen přiležitostně na akcich, party a jen když se šel bavit potom to začlo každy měsíc stupnovalo se to a stupňovalo až před rokem než nastoupil do výkonu trestu se rozjel tak, že 3 měsíce předtím si dával každý den ani nevím kolikrát denně, ale pokažde když už mu stav vyprchával si dal znovu bohužel nitrožilně. Pak nastoupil do výkonu trestu a tvrdí, že tam si dal za celých 9 měsíců, třeba 3x ale že tam nefetoval. Moc se mi tomu nechce věřit protože hned jak vyšel z vězení vydržel pouhé 4 dny a dal si venku hned z novu a takto to polračovalo od te doby každe 4 dny to znamená od června si dal 2 dny byl mimo je bohužel zavislý i na hraní automatu takže měl svuj svět po 2 dnech šel spat pak nastali 3 dny dojezdu a ten 4 den kdy už byl normální si utíkal zase dat... Teď bohužel poslední měsíc zase začal brat nitrožilně měsic nebyl doma a bral kdaždy den a začina se jeho chování stupňovat a stupnovat přijde mi, že mu to propadlo v schizofrenii... chtěl ted přestat mame malé dítě 3 dny spal ale každou hodinu se budil a furt na mě jen řval a psychcycky mě tyral dnes už se to vztupnilo malem i ve fyzicke napadení. Má v hlavě, že ho všude jen pomlouvám a všichni jsou proti němu a nikoho nemá a všechny proti němu odrazuju... nutil mě a řval na mě ať se du podivat jak si pichne že už to bez toho nedava že ma v sobě virus a musi to tim pervitinem zabit. Ty 3 dny se každou hodinu budil furt jen jedl chodil na zachod napit a furt takto dokola pak už začal budit i mě a furt řikal že se mu zda nějaky sen ať mu pomužu když jsem řekl že nevím jak, že pujdeme k doktorovi, tak na mě začal histericky řvat a nadavat do všeho možneho že za vše mužu ja, že to je kvuli mě ... furt mě jen psychycky napadá a chytá se každeho slova, ktere řeknu že to myslím špatně proti němu.... dnes už i poprvé v životě nadal do všeho možneho i našemu synovi což nikdy neudělal protože brečel za na mě řve a utoči budou mu dva roky... tak jsem ho rychle oblekla a utikali jsme ven... pak mi hned psal že neví co se sním děje ať se vratime že už to nebude dělat... chodila jsem s malým dvě hodiny po venku a on si mezitím znovu dal takže ted mu je zas vše jedno ale po vystřizlivěni to bude zase dokola... moc vás prosim kam se mam obratit co se to snim děje asi mi nikam nepujde nedostanu ho nikam, bojim se co zase přijde.
Děkuji

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás,
podle toho co píšete, to vypadá, že je situace velmi vážná. Vygradovalo to až tak, že jste chodila s dvouletým synem někde venku a bála jste se jít domů, to určitě není v pořádku. Teď jste kde? Stále venku nebo už doma?
Těžko dělat objektivní závěry touto cestou přes internet, ale podle toho, co jste uvedla, by se mohlo jednat o toxickou psychózu. Projevuje se především paranoiou, vztahovačností, pocitem pronásledování, pomlouvání, apod, u uživatelů pervitinu to není nic neobvyklého.
Neumím si představit, zda byste byla schopná na partnera zavolat policii, pokud by byl opět agresivní.
Každopádně by bylo asi rozumné, abyste spolu s ním a s dítětem nezůstávala sama doma. Máte nějakou kamarádku, kam byste mohla jít nebo někoho z rodiny?
Netuším, kde žijete, pokud jste z Prahy, můžete se obrátit na naši Poradnu pro rodiče a partnery, ale fungujeme pouze v pracovních dnech http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pokud byste teď potřebovala s někým mluvit a poradit co a jak v tuto chvíli udělat, můžete zavolat na Linku důvěry, zde kontakty: http://www.capld.cz/linky-duvery-cr
Každopádně budu moc ráda, když se ještě ozvete!
MK