strach deprese
Čiko
Dobrý den chtěl jsem se zeptat brácha bere pervitin každý den v kuse asi přes půl roku a po užití tehle doby co to bere denně se poslední době hodně změnil s dělá to mě starost a hlavně rodičům trápí se a brečí a vypadá to že se asi úplně zbláznil nevím jak už rodičům nebo jemu pomoct bojíme se aby mu to nezustalo ale asi si myslím že zůstane protože byl pak čistý 14 a je porad stejný myslíte že už mu to zůstane bojím se toho je mi hrozně až brecim každý den jinak vám přeji hezký den Michal

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den ČIko,
děkujeme vám za váš dotaz. Popisujete, že užívání vašeho bratra přináší starosti celé vaší rodině. Ano, často se stává , že ten které drogy bere nic nepozoruje - jeho vnímání je ovlivněné drogou. Ale jeho okolí, které vše vnímá reálně může mít už velké obavy. Píšete, že stav vašeho bratra se zhoršil a že ani po 14 dnech od vysazení se nelepší. 14 dní je ještě velmi krátká doba, pokud váš bratr bere několik měsíců - může návrat k normálnímu stavu trvat také několik měsíců. Podle toho co popisujete, váš bratr ještě vysazovat nechce.
To vám ale nebrání abyste vy jako rodina odbornou pomoc nevyhledali. Obraťte se na zařízení pro léčbu závislostí ve vašem kraji nebo městě s dotazem, jestli při nich působí poradna pro rodiče a partnery závislých.
Nebudte na ten problém sami a požádejte o pomoc odborníky. Může to do budoucna pomoci i vašemu bratrovi, protož mu můžete dát lépe najevo, že s jeho užíváním nesouhlasíte a že pro vás představuje problém.
Níže vám posílám kontakt na Poradnu pro rodiče působící v Praze
Poradna pro rodiče
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Pokud by se váš bratr rozhodl může poradnu navštívit také s vámi. Závislost je problém, který se týká celé rodiny.
Přeju vám hodně štěstí v řešení vašeho problému.
za Drogovou poradnu Marie Saudková