Dlouhodobá závislost na pervitinu
Ivka
Manžel bere už hodně dlouho pervitin ale málo kdy jde poznat že si vzal nebo že má absťák
Jeden cas přestal vydržel 4 měsíce a znova začal poslední dobou je podrážděný furt ho něco bolí můžou to být příznaky předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Ivko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaši starost, obavy a nejistotu v obtížné situaci, odpusťte mi, jestli úplně nerozumím, na co se vlastně ptáte, napříště bude lepší dotaz, nebo případné otázky srozumitelněji specifikovat.
Že je manžel podrážděný může s jeho návratem k užívání souviset, jestli jde o abstinenční syndrom, nebo únavu po "jízdě", nebo "jízdách", nedokáže takto na dálku nikdo odhadnout.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor, tím, kdo v této situaci pomoci, jste především Vy. Proto Vám doporučuji zavolat do nejbližšího zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné služby rodinám a blízkým uživatelů návykových látek, nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, AT poradnu, kontaktní centrum, nebo obdobný typ služby a domluvit si termín Vaší návštěvy a schůzky s pracovníky zařízení.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací Vám ochotní a zkušení pracovníci nejen odpoví na aktuální otázky, ale doporučí Vám konkrétní kroky, jak s manželem komunikovat a postupovat, aby se mohlo odehrát něco užitečného především pro Vás i manžela, kromě jiného i jak se lze pokusit podpořit manželovu motivaci k pozitivním změnám, kontaktu s odborníky a případné léčbě.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem potřebné kontakty pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
http://www.drogovaporadna.cz/pomoc-a-lecba.html
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/1/69/pervitin-pernik-piko-pecko-parno-peri-bily-snih-ice-czecho-speed-hromady-cary-.html
http://www.magazin-legalizace.cz/cs/articles/detail/839-pecko-peri-pergo-piko-parno
http://www.adiktologie.cz/cz/articles/detail/72/2788/Akutni-ucinky-metamfetaminu
http://www.prevcentrum.cz/pervitin
https://www.prevcentrum.cz/informace-o-drogach/pervitin/
Asi tušíte, že dokud si manžel nepřipustí problém s užíváním drog a otevřeně se nesvěří někomu dalšímu, neprojeví touhu po změně podpořenou vytrvalými kroky a poctivým úsilím k uzdravení, nezmění se k lepšímu nic, i kdybyste se Vy i zbytek světa svlékli z kůže a rozkrájeli na kousíčky. Naopak se situace bude zhoršovat a trpět, pokud se rozhodnete zůstávat v bludném kruhu, budete především Vy.
Přeji Vám i příteli hodně štěstí, jednejte.
Držím palce, Amrit Sen.