Závislost?
Anet
Dobrý den, mám přítele, jsme spolu už 10 let. Plánujeme rodinu.
Partner pravidelně kouří marihuanu.
Dříve mi to nevadilo, že si jednou za čas dá, aby si prý vyčistil hlavu. Ale s ohledem na věk a budoucnost mě to začíná velmi trápit. Argument, že není závislý netoleruji, protože závislý je. Pravidelně si dává 4 - 5x do týdne. Partnerovi je 34,me 30. Ráda bych založila rodinu, ale ne s někým, kdo mi neustále slibuje, že s tím skončí a pak mi opět dorazí úplně mimo domu. Několikrát svoje síly precenil a párkrát už omdlel apod.
Nechci poté řešit, že budu doma s dítětem a on bude domu opět chodit po vlivem a nebude nás vnímat. Nevím jak z toho ven a jak ho přesvědčit že to není v poradku a že nemůžu trávu hulit do 5o ti let. Děkuji za ráda.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Anet,
děkuji vám za dotaz i za důvěru, se kterou píšete.
Říkám si, že by bylo skvělé, kdybyste dokázala tak, jak píšete na poradnu, mluvit i s partnerem. Bez ultimát, výhružek, hádek, velkých emocí - ale popisně a konkrétně o tom, co se stalo (kolaps, hulení 5x týdně, že vypadá mimo, že s ním plánujete budoucnost) a o tom, jak se cítíte, když vidíte, co se děje, jaké emoce se ve vás perou, když pomyslíte na budoucnost, když slyšíte sliby a pak vidíte realitu.
Zároveň si umím představit, že je těžké o takových věcech mluvit v situaci, kdy jste takhle společně fungovali 10 let. Napadá mě proto, jestli byste si nechtěla o situaci promluvit podrobněji - bez soudů, bez výčitek, zaručených rad - někde v poradně. V Praze bych vás odkázala na naši Poradnu pro rodiče (a blízké). Služby poradny jsou poskytovány zcela diskrétně a zdarma. Co vy na to? Dávalo by vám něco takového smysl?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.