Závislosti na alkohol u sestry
Bara
Dobrý den, moje sestra je závislá na alkoholu přišla o práci o byt je na ulici.Byla dvakrát na léčení pokaždé po čtrnácti dnech odešla zkoušela jsem to už snad tisíckrát ji pomoc ,ale všechno odmítá, když mi volala naposledy tak řekla ze skočí z okna tak jsem volala policii ,protože jsem byla od ni daleko ,odvezli ji na psychiatrii ted ji pustili když mě řekla ze mě da k soudu ze jsem dala její kočku do útulku já si ji vzít nemohla ze zdravotních důvodů tak jsem nad ní zlomila hůl. JE na ulici je nějaká možnost ji donutit k léčbě?Děkuji za odpověď

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
jste ve velmi obtížné situaci. Zdá se, že pro sestru není motivace k léčbě ukončení práce i bydlení. Když jste volala policii, udělala jste dobře, nemůžete vědět, zda to, co Vám říká, myslí vážně nebo manipuluje. Možná ani není na Vás to posoudit.
Zdá se, že místo toho, aby Vám byla vděčná, vyhrožuje soudem. Otázkou je, zda je na ulici, možná je u nějakého kamaráda, či kamarádky.
Pokud by byla na ulici, pravděpodobně ji to k léčbě dovede. Zatím nemá motivaci. Bohužel není žádná možnost, jak byste ji Vy donutila do léčby. Pravděpodobně ji tam dovedou problémy, které si pitím způsobí. Nebo se na Vás obrátí s žádostí o pomoc sama a tam můžete pomoc podmiňovat léčbou.
Kdybyste stála o konzultaci v osobním kontaktu, můžete se objednat k nám do Poradny pro rodiče a další rodinné příslušníky, poskytujeme bezplatné služby. Zde případně kontakt a další informace v odkaze: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html.
Přeji hezký den a hodně štěstí,
Dana Pěčová