Jak dostat kamaráda do léčebny nebo do nemocnice
Lenka
Dobrý den,mám kamaráda,který je alkoholik,já pracuji v jednom baru,on mi tu denně pije,je agresivní, má rakovinu slinivky, je mu pouhých 33 let,teď se mu ten stav zhoršil, rodiče mu zřejmě řekli,aby si zvolil prioritu v životě, on zvolil alkohol,musel z domu.Tedy je z něj bezdomovec, tvrdí mi,že chce umřít, kazdy den sem za mnou chodí a dělá tu divadlo,ale mě to přijde jako volání o pomoc,kdyby chtěl umřít, půjde a skočí pod vlak. Snažím se mu domlouvat,každý den,alkohol mu neprodám,on si kupuje vlastní láhev.
Potřebuje pomoc,ale vše odmítá, nejí,nespí, snažím se každý den,jsem na pokraji sil,léčení bere jako ztrátu svobody,mohu poprosit o radu,kontakt na nějakou dobrou lecebnu,Vyškov, Brno
Velmi děkuji Lenka Š.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Lenko,
to co popisujete může být opravdu vzdor nebo volání o pomoc. Je moc dobře, že jste svému kamarádovi nablízku - zároveň to musí být vyčerpávající. Předpokládejme ale, že chodí za vámi a ne pro alkohol - když mu ho nenaléváte. Máte snad možnost něco udělat, ale neberte si na sebe příliš velké břemeno. Pokud někdo bojuje se závislostí tak musí především on sám chtít řešit svou situaci. Nikdo jiný to za něj převzít nemůže ---ano, vy můžete podpořit, nasměrovat atd.
Vzhledem k tomu, že se zmiňujete o rakovině slinivky - toto může se zmíněným stavem vzdoru a sebeupíjení také souviset. Váš kamrád může být ve špatném psychickém stavu, protože se dozvěděl, že má rakovinu. Zároveň bohužel také pití, zvláště při tomto druhu onemocnění není vůbec vhodné a může celé onemocnění, případně léčbu zkomplikovat. O této konkrétní situaci nepíšete níc a já myslím, že by bylo dobré se na ni více ptát a informovat se o ní.
Níže vám posílám kontakty na kontaktní centra. Můžete tam předem zavolat a poradit se. Můžete dojít s vaším kamarádem společně na konzultaci - vhodnou léčebnu už vám poradí tam.
Přeju vám hodně štěstí a pevné nervy pokud se dorazit do centra nepodaří hned napoprvé.
Za drogovou poradnu
Marie Saudková
Brno, Kontaktní centrum DROM
Kontaktní centrumBratislavská 227/41, Brno, 602 00
Google maps ZOBRAZIT NA MAPĚ
Tel.: 730 163 125, 730 163 126, 730 163 127
Kontaktní centrum se soustřeďuje na uživatele návykových látek a osoby ohrožené závislostí, ex uživatele v abstinenci, příležitostné uživatele a experimentátory. Služby jsou poskytovány klientům z vyloučených lokalit starších 15 let.
Lucie Doležalová, DiS.
www: http://www.drom.cz/sluzba/cz/112/kontaktni-centrum/
Brno, Kontaktní centrum RENADI
RENADI o. p. s.
Kontaktní centrumBratislavská 2, 3. patro, Brno, 602 00
Google maps ZOBRAZIT NA MAPĚ
Tel.: 539 011 302, 605 329 892
Klientem může být osoba starší 14ti let ohrožená závislostí nebo závislá na alkoholu, hazardních a počítačových hrách, lécích. Cílovou skupinou jsou dále příbuzní a blízcí těchto osob.
Mgr. Roman Hloušek
www: http://www.renadi.cz/
Brno, Kontaktní centrum v Brně
Společnost Podané ruce, o. p. s.
Kontaktní centrumU Červeného mlýna 1, Brno, 612 00
Google maps ZOBRAZIT NA MAPĚ
Tel.: 543 249 343, 775 889 919 (objednání na individuální konzultace)
Bc. Alexandra Rendásová
www: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/kontaktni-centrum-v-brne/