Jsem mama
Stana
Dobry den chtela jsem se vas zeptat co mam delat v pripade,kdyz muj pritel uziva drogy a ja s nim bydlim a mame spolu dite.ja jsem byvala uzivatelka drog a neda se to zvladat bydlet s nim a vedet o tom,ze bere.strasne mne to zneklidnuje a znervoznuje a bojim se ze zase zacnu drogy brat i ja.To ale nechci,protoze mam dite.Odstehovat se od neho nemuzu protoze,jeho mama ma v peči našeho syna a ja s nim chci zustat.Přitel proto,že je uživatelem drog tak neni dobry jako tata protoze nefunguje normalne.kvuli drogam neni schopny žit běžný život a chodi krast.mam o sebe a dite strach...

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Stano,
moc děkujeme za Váš dotaz a za důvěru.
Úplně chápu Vaše obavy o to, zda vydržíte abstinovat v prostředí, kde někdo (Vám velmi blízký), dál drogy užívá. To musí být sakra těžké a velmi Vám fandím ve Vašem odhodlání situaci nějak řešit.
Pokud tomu dobře rozumím, bydlíte tedy v jedné domácnosti s partnerem - uživatelem, jeho matkou - která má v péči Vašeho syna a Vaším synem. Předpokládám, že důvodem k odejmutí syna z Vaší, do babiččiny péče, bylo užívání drog. Asi se můžu domnívat, že Vaše snaha abstinovat je vedena také zájmem o to získat syna zpět do Vaší péče. Pokud se Vám dosud dařilo a cítíte se partnerem ohrožena, napadá mne řešit situaci s pracovnici OSPOD, která má Vašeho syna na starosti - sdělit Vaše obavy, Vaši snahu a pokusit se hledat společně řešení. Pořád jste rodič a máte svá rodičovská práva, jako například být se svým dítětem v kontaktu.
Bohužel ale neznám Vaši situaci detailně, nevím, jaký je Váš vztah s pracovnicemi OSPOD, zda jsou dány nějaké podmínky, které musíte před možností požádat o svěření syna zpět do péče splnit atd. atd. Těžko se tedy takhle na dálku hledá řešení, které by bylo reálné a Vám sedlo. Proto bych Vám velice doporučovala obrátit se na paní Ilonu Preslovou z Centra komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. Ta se již řadu let zabývá pomocí rodičům, kteří mají zkušenosti s užíváním návykových látek. Lze s ní mluvit otevřeně a bez obav, služby Centra jsou pro rodiče zdarma.
Pokud jste z Prahy anebo máte Prahu blízko, můžete si s ní domluvit osobní setkání. Pokud jste z daleka, nebojte se s ní spojit alespoň telefonicky nebo mailem. Minimálně Vás může odkázat na odborníka v blízkém okolí.
Centrum komplexní péče, SANANIM
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Přeji hodně sil a za Drogovou poradnu zdravím,
Andula Novotná