Pervitín
Mamina
Syn 24 ročný nezvláda liečenie ani resoc vydrží najviac 2 týždne a podpisuje reverz. Dali zme podmienku že buď liečenie alebo vyhadzou z domu. Vybral si ulicu. Mne je teraz ťažko že žije ako bezdomovec už 2 mesiace a bojím sa čo bude v zime... 3 roky droguje okráda nás je agresívny rozbíjal doma nedalo sa mu viac tolerovať jeho správanie keď zme to nahlásili polícii dali mu len pokutu a vyhodnotili to ako priestupok. Neviem čo môžem ešte urobiť ako mu pomôcť.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz. Vaše situace není ničím neobvyklá. Pro závislého je často snadnější překonat fyzické abstinenční příznaky než psychickou závislost. Vypadá to, že váš syn ještě není dostatečně motivovaný k tomu se léčit. To totiž musí být jen a jen jeho rozhodnutí. Závislost je nemoc a musí se s ní bojovat. Vy se ptáte, co ještě můžete udělat.
Bylo by dobré abyste začali řešit sebe a zbytek své rodiny, která touto situací trpí.
Najděte si ve vašem bydlišti rodinnou poradnu, kam můžete docházet na pravidelnou terapii. Musíte mít někoho s kým můžete o svém problému mluvit. Je to důležité, protože situace se ještě nějakou dobu nemusí vyřešit.
Bohužel vám nemohu poslat žádné kontakty, nejsem schopná je vyhledat ve vaší zemi. Bylo by dobré abyste zavolali do zařízení, která poskytují léčbu závislých a poptali se, kde dělají terapie nebo skupiny (nejlépe obojí) pro rodiče a partnery závislých. Takové terapie pomůžou vám ale i vašemu synovi, najdete tam správné rady pro to, jak se máte chovat.
Určitě nepřestávejte vašemu synovi věřit, že to nakonec dokáže a závislosti se zbaví. To ale nemusí znamenat, že se od něj necháte zničit.
Přeji vám hodně sil.
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková