Přítel užívá pervitin
Michelle
Dobrý den.
S přítelem jsem 6 let.Vím přímo od něj, že pervitin užíval.Několikrát jsem to na jeho chování poznala.
Vím od něj, že ho vždy šňupal.
Několikrát na mou výzvu si udělal test, před mým zrakem.Podotýkám že test to byl z té dražší řady.Přesto že byl test pozitivní, přítel útočil na mne, že jsem ho špatně provedla nebo že je závadný.
Je to teď několik měsíců,co jsem na něm neviděla žádné známky užívání.
Před dvěma dny jsem v koupelně našla v jeho složeném tričku tři věci a sice, poskládaný proužek alobalu, kus brčka a zapalovač.
Zajímalo by mne zda,pokud pervitin kouří,zda je možné že bych to na něm nepoznala???
A ještě,zda když ho ohřívá zapalovačem,tak jestli to nějak zapáchá??
Poslední dva týdny ho bolí hlava a když ne hlava,tak žaludek.
Dočetla jsem se, že je to časté u uživatelů pervitinu, čili jsem si to spojila.
Výrazně se potí, načež to odůvodní tím že nemá léky na tlak.
Budu vděčná za jakoukoliv Vaši odpověď.
S pozdravem Michaela.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Michelle,
náčiní které jste našla opravdu slouží ke kouření pervitinu. Ten se na alobalu zapalovačem pálí a kouř se vdechuje.
Ptáte se, proč jste to na příteli nepoznala? Je možné, že užívá jen málo a třeba jen ráno - potom si může udržovat normální denní režim včetně spánku a není na něm nic moc znát. Je to můj názor, jistě to vědět samozřejmě nemohu. Ze své praxe pouze vím, že pervitin se takto dá užívat dlouhodobě.
Pokud se pervitin kouří určitý zápach zanechává, ale nejde o nic moc silného (jako například kouř z cigaret) a nemusela jste si ničeho všimnout.
Bohužel vám nemohu psát s určitostí, jak to s vaším přítelem je, ale ze své osobní praxe bych spíše řekla, že váš přítel v užívání pokračuje - jen to dělá s větší opatrností (ale mohu se mýlit, těžko dělat objektivní závěry bez osobního kontaktu jen s minimem informací, nerada bych příteli křivdila)...
Zdá se, že jeho závislost vás celkem zaměstnává a ráda byste měla ve všem více jasno. Na něco takového máte ve vztahu právo a doporučila bych vám abyste, nejlépe i s přítelem navštívila poradnu pro rodiče a partnery osob závislých na drogách a alkoholu. Jednu takovou můžete najít v Praze, níže vám posílám kontakt:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké,  SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Pokud nejste z Prahy napište odkud jste a my pro vás vhodné zařízení můžeme vyhledat. Pokud s vámi přítel nebude chtít jít tak můžete podobné pracoviště navštívit i sama.
Vezměte si na pomoc odborníky!
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková