marihuana
Máňa
dobrý den. Chci se zeptat, když přijdu ke známým na návštěvu, tak tam cítím marihuanu. Sice ji tam nekouří, ale mají ji v misce sušenou, připravenou na ubalení. Dotaz spočívá v tom jestli takto sušená volně položená v místnosti má nějaký vliv na organismus batolete, které v tom je od narození. Jestli se z toho uvolňují nějaké ty látky. Oni tvrdí, že ne. Mě se to nezdá, tak se chci zeptat. Děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Máňo,
děkujeme za dotaz. Volně položnená marihuana by na vývoj batolete opravdu neměla mít vliv.
Jinak je to s kouřením v přítomnosti batolete. To by mohlo být ohrožující hlavně ze zdravotních důvodů, jelikož se marihuana často kombinuje s tabákem a kouř batoleti opravdu neprospívá.
Otázkou také může být, jak je skloubitelné kouření marihuany s péčí o malé dítě. Marihuana může mít tlumící účinky, člověk nemusí být schopen rychlé a adekvátní reakce v případě krizové situace, která se při péči o malé dítě může objevit raz dva....to mne jen napadá k tématu rodičovství a užívání marihuany.
Snad Vám moje odpověď takto bude stačit, pokud byste měla ještě jiné otázky, budeme rádi, když napíšete.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná