Date si vedle
Robi 30
Dobrý den nevìm chtěl sem se zeptat můj kámoš je závislej na Pervitinu pìcha si do žil a dal si to vedle co se mu může stát nateklo mu to žìla ùplně tvrdá mohli bi ste mi poradit prosìm děkuji.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Robi 30,
děkujeme za dotaz. Chápu, že máte o kamaráda obavu. Bohužel takto na dálku nejsme schopni stav Vašeho kamaráda adekvátně posoudit.
Bylo by vhodné, pokud nechce jít k lékaři, aby zašel alespoň do Kontaktního centra pro uživatele drog a žílu pracovníkům ukázal. Ti mu místo ošetří nebo alespoň nasměrují, jak by měl dál postupovat. Dokonce mu i poradí, jak příště aplikovat bezpečněji, aby do budoucna další výskyt těchto komplikací minimalizoval. Může zde také dostat sterilní pomůcky k aplikaci. Kontaktní centrum může navštívit zcela anonymně a bezplatně, takže se není čeho bát. V rámci navázání kontaktu pracovníkymůže také zmapovat svou motivaci k užívání pervitinu a třeba časem i změní svůj postoj k užívání drog.
Napíšu Vám zde alespoň obecné informace, co dělat při aplikaci mimo žílu. Projevem aplikace mimo žílu být otok v místě vpichu, prosáknutí, pálení, bolest a vznik zánětlivé reakce v místě vpichu, může se také vytvořit hematom nebo alergická reakce. Je zde riziko vzniku abscesu nebo rozvoji flegmóny. Někdy může být rozvoj velmi rychlý. Riziko celkového zánětu a sepse organismu je vždy. Rozsah potíží je dán složením léku a může dojít až k nekróze tkáně. Pervitin a jeho složení, příměsi nejsou určeny k aplikaci do žíly, často jsou nesterilně zpracovány a uchovávány. Tedy vždy je možný výskyt bakterií už v samotné látce. Jestliže dojde k aplikaci mimo žílu, zpočátku postačí studený obklad. Zánětlivou reakci je možné ošetřit Heparoidem nebo Ibalginem duo effect. V závažnějších případech je potřeba chirurgické ošetření.
Jestli se kamarádovi nechce nikam jít, můžete ho podpořit tím, že ho do Kontaktního centra doprovodíte.
Pokud nevíte, kam u Vás zajít, napište města, která máte v dosahu. Ráda zašlu kontakt.
Stačí takto?
S pozdravem,
Nikol Spůrová