Jak poznat užívání drog
Sára
Dobry den,
MÁM MLADŠÍ SESTRU 23LET, JALO RODINA S NÍ MAME SPOUSTU PROBLÉMŮ A UŽ JSME NARAZILI NA OTÁZKU ZDA V TOM NEJSOI DROGY. PROČETLA JSEM SPOUSTU STRÁNEK, ČLÁNKU O DORGACH, JAK JE POZNAT A ČÍM VIC ČTU, TÍM VÍC SE MI TO POTVRZUJE. JEN NEMÁM ZADNY HMATATELNY DŮKAZ.
MYLSIM ZE TO ZAČALO ZHRUBA PRED 3 LETY KDY SI VZALA PŮJČKU PRES 200 TISIC A BEHEM 3 MĚSÍCŮ NEMELA NIC.PRSTALA CHODIT DO PRACE, ZAČALA LHÁT.. . PAK SI VZALA DALŠÍ PŮJČKU, V PRACI VYDRŽELA SOTVA TÝDEN, LHALA NÁM ZE, TAM CHODÍ, KRADLA MÁMĚ PENÍZE.. Z PENĚŽENKY Z ÚČTU.. KDYŽ JSME NA TO PŘIŠLI JEJI ODPOVĚDI BYLY AŽ DĚSIVÉ.. ABSOLUTNĚ ŽÁDNÝ POCIT PROVINĚNÍ, TOUHA PO ODPUŠTĚNÍ. ŘEKLA "VŠAK TI TO VRÁTÍM, NE!".. ZE ZAČÁTKU JSME SI MYSLELI ZE SPLÁCÍ DLUHY, NEMA PENIZE.. ALE BUHUZEL TOHLE CHOVÁNÍ TRVA UZ 3 ROKY.. VĚČNÉ NEMA PRÁCI, NIKDE NEVYDRZI, TVRDÍ NÁM, ŽE ONA ZA TO NEMŮŽE, ZE ONI (ZAMESTNAVATEL, NEBO KOLEGOVE) MAJI PROBLEM.. DOMA NEUSTÁLE LEŽÍ V POSTELY A SPÍ NEBO JE NA MOBILU.. MAMCE KRADE PENIZE, VZALA I NEJAKE VĚCI, ALE PŘEDEVŠÍM PENÍZE. KDYZ PRIJDE VIKEND JE CELY VIKEND PRYČ VRATI SE RÁNO A TAKHLE PPRAD DOKOLA. MA VELKÉ ZMĚNY V CHOVÁNÍ. NEKDY SE CGCE BAVIT JINDY NE. KDYZ JSME JI NEKOLIKRAT KOMFRONTOVALI S TÍM PROČ KRADE, JESTLI JI TO NEJI JAKO TRAPNY OKRADAT MÁMU, KTERA TY PENIZE MUSÍ VYDELAT A ONA MEZI TIM JEN LEZI DOMA, TAK JE AGRESIVNÍ A HÁZÍ VINU NA NAS. ONA SI MYSLÍ ZE NEDELA NIC SPATNEHO.. ZE PENUZE JENDOU VRATI PŘECE. UKRADNE 1000KC..MÁMA NA TO PRIJDE, VYNADA JI, ZE JESLI SE TO BUDE OPAKOVAT TAK SI NAJDE VSLATNI BYDLENÍ.. ONA JE JEŠTĚ UTAŽENA, DOTČENA... A JE SCHOPNA PŘIJÍT VECER DOMŮ A DELAT JAKO ZE SE NIC NESTALO..
NEVÍM CO SI O TOM MAM MYLSET.. NIKDY SEM JI S DROGOU NEVIDELA.. ALE MA NESPOČET PŘÍZNAKŮ KTERÉ JSEM NACETLA..
NEUSTÁLE SPÍ
LZE
ZMĚNY NÁLAD
STAVY ÚZKOSTI
KRADE
NECHODÍ DO PRACE
MĚNÍ KAMARÁDY
NEUMÍ SE VYJADŘOVAT
MA SILNÉ AKNÉ
ZAPÁCHÁ POTEM
NEMA SEBEREFLEXE
ATD..
NA DOTAZ JESTLI BERE DROGY ODPOVÍDÁ "NO JASNE, URČITĚ BERU DROGY" ODPOVÍDÁ IRONOCKY, NEKDY AGRESIVNĚ, NĚKDY S VÝSMĚCHEM..
PRORO VAS PROSÍM O JALOUKOLIV RADU JAK SO TO JEŠTĚ UTVRDIT. HLAVNĚ JAK PŘINUTIT MÁMU, ABY UZ NAM DALA ZA PRAVDU ZE MUSIME ZJISTIZ JESTLI TO JSOU DROGY.
NEUSTÁLE JI OBHAJUJE, DÁVÁ JI PENÍZE (DO PRACE..) ZÁSTAVA SE JI. HROZNĚ SE TRÁPÍ, ZE SE JEJI DCERA TAKHLE CHOVÁ A NECHCE SI PODLE ME PŘIPUSTIT ZE MAME PRAVDU,I KDYZ ONA SI TO MYLSI TAKY.. JEN SE TÉ PRAVDY BOJI.
PS: je možné chodit na plasmu a brat drogy? Je možné konkrétní odberove misto onformovat o podezreni? Je možné ze by ji udělali testy na drogy?
Je možné jí donutit k testům na drogy? Jde to udělat tajne?
OMLOUVÁM SE ZA DÉLKU, ALE PODLE ME JE TO JEŠTĚ KRÁTKÉ...
DĚKUJI ZA ODPOVĚĎ!

Odpověděl: Dana Pěčová
Dobrý den,
chápu vaše obavy a rozhořčení nad chováním sestry. Obávám se, že neexistuje žádný způsob, jak někoho přinutit k tomu, aby něco dělal nebo nedělal.
Z toho, co píšete to vypadá tak, že sestra pravděpodobně s drogami problémy má. Co se změní, když budete mít důkaz, že je bere?
Problém trvá 3 roky. To je dost dlouhá doba na to, abyste si vyjasnili, za jakých podmínek může sestra bydlet doma. Přispívá na nájem, na jídlo, na svou spotřebu doma? Jak máte ošetřené krádeže peněz doma?
Proč matka sestru stále finančně podporuje, přestože se takto chová?
Zkuste si odpovědět na tyto otázky, protože to je to, v čem vaše sestra nefunguje. Je třeba s ní mluvit o podmínkách, za jakých může být doma a za jakých už ne, kdy můžete podmiňovat další její pobyt doma případnou léčbou.
Doporučila bych vám a vaší matce se obrátit o pomoc do Poradny pro rodiče a blízké SANANIM tel. 284 824 234 nebo 739 268 527 http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
nebo na www.drogy-info.cz, kde si dohledáte pomoc dle místa bydliště.
Hezký den, Dana Pěčová