Pach pervitinu
Debbie
Dobrý den,
zajímá mě, po jaké době je z člověka cítit pervitin? Znám uživatele pervitinu a poznám jejich typický pach.
Zajímá mě, po jaké době je z uživatelů cítit a přibližně jak dlouho?
Může být cítit i z jednorázového užití nebo se pach objeví až při pravidelném užívání drogy?
A pokud se jedná o jednorázové, či občasné užití drogy - odezní zápach třeba do několika dnů nebo se z těla vylučuje déle?
A lze tento zápach s něčím zaměnit?
Po jak dlouhé době je droga z organismu vyplavená a nedá se zjistit?
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Debbie,
díky za Váš dotaz. Otázky na specifický pach uživatelů pervitinu Vám zcela dobře nemohu zodpovědět, každý organismus je jiný a na užití drog reaguje jiným způsobem, jinak dlouho návykovou látku vylučuje atd. atd.
Klíčové je spíše Vaše dlouhodobější podezření a změny v chování, které u bývalého partnera vnímáte. Nevím, jak velké jsou Vaše děti a neznám Vaši situaci podrobněji, proto se těžko takto na dálku navrhuje vhodné a bezpečné řešení. Dá se s Vašimi dětmi mluvit o tom, jak se u táty na návštěvách mají, zda se tam cítí dobře, na návštěvy se těší atd.? Dodržuje Váš bývalý partner podmínky stanovené soudem nebo je s ním spolupráce komplikovaná?
Pokud máte špatné zkušenosti s Policií a OSPOD, možná by stálo za to obrátit se na některou z organizací poskytující služby rodinným příslušníkům a blízkým lidem se závislostí. Můžete zde otevřeně a v bezpečném prostředí mluvit o Vašich obavách a o nejvhodnějších východiscích z této situace. Lze se bavit například i o doprovodu na OSPOD, někdy pomůže, pokud s sebou člověk má parťáka a nejedná na těchto oficiálních místech sám.
Pokud jste z Prahy, je možné se obrátit na Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodice-ppr.html
Jestli je pro Vás Praha daleko, zkuste se jim ozvat mailem nebo telefonicky, určitě Vám rádi doporučí službu ve Vašem okolí.
Kontakt s Právní poradnou A.N.O. je určitě skvělý, spoustě našich klientů již v poradně pomohli.
Držím palce!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná