Nasledky
Ng
Dobrý den chtěla sem se zeptat jestli že otec dítěte bral drogy v čase když sem otěhotněla je možné že dite bude mýt následky ? Náš 13 měsíční syn je dost nervózní špatně spinka neklidně jí a často se budí vistrašeny a uplakany a je moc aktivní neposedů chvíli furt se musí hejbat list vilejzat z choditka jídelní i auto sedačky nevím jestli je to normální je to vicerpavsjici nevím jestli je to v pořádku chápu že dite roste a rozvíjí se tak nevím bojím se aby to nebylo horší co si otom myslíte a existuje něco jak to léčit ? Já skousim skoro vše co se dá hlázeni masirovani zklidňování relaxační hudbou hodně ho hičkam vše co skousim mu děla dobře jen nevím jestli je vše v pořádku 🤔

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Ng,
moc děkujeme za Váš dotaz.
To, že otec v průběhu otěhotnění partnerky užívá návykové látky, nemá na vývoj plodu vliv. Otázkou ale může být, jak se v těhotenství dařilo Vám, jestli jste ho prožívala v klidu nebo jste, třeba i s ohledem na partnerovo užívání, nezažívala úplně klidné chvilky. To, jak se budoucí matka cítí v době těhotenství, již může plod vnímat a může to mít vliv na jeho pozdější vývoj. A následně také to, v jakém prostředí dítě vyrůstá, jaké je doma "klima", jestli jsou rodiče v pohodě apod....Jak jste na tom? Máte možnost o těchto věcech s někým mluvit?
Pokud Vám vývoj syna přináší spoustu otázek, určitě je směřujte na Vašeho pediatra. Ten Vám případně doporučí odbornou péči, pokud by dospěl k tomu, že je ve vývoji opravdu něco nezvyklého. Ale jak sama píšete, děti se vyvíjí velmi rychle, co bylo dnes, může být za měsíc úplně jinak. Chápu ale, že je to pro matku velmi vyčerpávající.
Ještě bych ráda dodala, že to co popisujete, že pro syna děláte (masáže, nošení, hudba), mi přijde úplně skvělé!
Napadá mne, jak to má partner s užíváním nyní, jak se mu daří? Pokud by se náhodou doma dělo něco, o čem se Vám nejen v online poradně špatně mluví, můžete se obrátit na služby, které nabízejí podporu blízkým uživatelů návykových látek. V Praze je to například:
Poradna pro rodiče a blízké SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Sananim z.ú. | Poradna pro rodiče (PPR)
Pokud je pro Vás Praha z ruky, určitě je možné se s nimi spojit telefonicky či po mailu, doporučí Vám zařízení ve Vaší blízkosti.
Držím palce, ať se máte se synem co nejlépe.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná