Nekomunikace ze strany syna a obava, že bere drogy
Erca
Dobrý den, prosím o radu ohledně mého syna 20 let,
Asi 2 měsíce se chová divně, je stále u kamarádů a mě se vyhýbá(matka) dnes mi volal nějaký jeho kamarád, že mu dluží peníze a že syn fetuje a hraje automaty.
Nevím co si počít, chci si s ním promluvit, ale telefon mi nebere a komunikuje jen přes SMS a tvrdí mi že je vše OK a že nemusím mít strach, že do práce chodí a chce si užívat... chci mu pomoci a nevím jak.
Od mala je méně komunikativní, ale myslím že vztah jsme měli hezký, ale chyběl mu otec kterého syn nepoznal a často jsem mu ho dávala za příklad jak nedopadnout, protože jeho otec skončil na drogách...

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
děkujeme vám za dotaz. Váš syn už je plnoletý a z toho co píšete jsem pochopila, že už nebydlí doma. Tím jsou vaše možnosti trochu omezené, nejste ale úplně bezmocná. Určitě na syna netlačte, buďte na něj milá a zkuste s ním komunikovat i o jiných věcech.
Určitě by bylo dobré, abyste vy sama začala docházet na konzultace do poradny pro rodinné příslušníky, odkaz vám posílám níže. Poradí vám, co máte, v které situaci dělat, čeho si všímat a na co si dát pozor. Určitě nebuďte se svými starostmi sama. Může pomoci i psychoterapie, také by bylo dobré do problému zasvětit další rodinné příslušníky, pokud k nim máte důvěru.
S případnou závislostí vašeho syna toho moc dělat nemůžete, je už dospělý. Musí se sám rozhodnout, jak se svým životem naloží.  Ale určitě může pomoct, když nenapácháte zbytečné škody ve vašem vztahu.
Určitě nepředjímejte, že skončí na drogách jako jeho otec.
Spolehněte se na váš vztah a buďte otevřená.
Přeju vám hodně trpělivosti v řešení celé situace.
Za drogovou poradnu
Marie Saudková
Ambulantní centrum Hradec Králové
Vedoucí centra: Mgr. Irena Šritrová, e-mail: sritrova@laxus.cz
e-mail: ambulance.hradec@laxus.cz
tel.: +420 777 033 618
adresa: Gočárova 1620, 500 02 Hradec Králové