Syn 15 let užívá marihuanu
Martina
Dobrý den,
prosím o radu. Syn 15 let užívá už cca půl roku marihuanu. Doma se nám sám přiznal. Chtěla bych radu, jak s nim postupovat dál. Obáváme se, aby se to nezvtlo v něco horšího a také bychom byli rádi, kdyby samozřejmě přestal.
Děkuji za odpověď

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Martino,
díky za váš dotaz i důvěru. Je dobré, že chcete situaci řešit a nijak nepřehlížet. Bohužel univerzální rada, která funguje vždy neexistuje. Nevím, zda už jste ohledně tohoto zjištění nějak postupovala. Měla jste možnost se synem otevřeně hovořit?
Přikládám Vám odkaz, kde naleznete informace, jak můžete takový rozhovor vést: https://drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
Neznám vaší rodinnou situaci, ale dospívající často nejsou motivováni k tomu, aby situaci měnili. Přátelé na ně mají velký vliv a baví je experimentovat. Je vhodné si vyjasnit, co je pro Vás nepřijatelné a domluvit se na jasných pravidlech.
Můžete také využít odborného poradenství ve službách, které pracují s rodinami uživatelů drog a celou situaci tam v klidu probrat, informovat se a ujasnit si vlastní postoje. Dostanete také jako matka podporu a není nad osobní pohovor.
Víte kam se obrátit? Stačí napsat odkud jste a zašleme Vám vhodné kontakty.
Pokud jste z Prahy, můžete se obrátit zde:
Poradna pro rodinu, SANANIM
Žitná 1574/51, Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
Stačí takto? Klidně napište, pokud potřebujete.
Jsme tu pro Vás.
S pozdravem,
Nikol Spůrová