Žádost o pomoc
Stella
Dobrý den
Ráda bych se zeptala jak pomoci někomu,kdo si nechce svůj problém s drogovou závislostí připustit a stále říká, že je to jen občas. Já osobně i jeho nejbližší rodina ale víme, že to není občas a " pod parou" je á co 2 dny. Díky tomu, že si neuvědomuje svůj problém samozřejmě odmítá jakoukoli pomoc ze strany lékařů. Proto mně napadlo, že se zeptám odborníků jak v takovém případě postupovat. Kam se dá eventuálně obrátit pro okamžitou pomoc. Nechci to s ním vzdát. Jak jsem již zmiňovala, je to kamarád a tuto situaci jsem se snažila sama svépomocí řešit. Nějak ho od toho odvést, zaměstnat ho jinak aby s tím přestal. Aby se unavil a neměl chuť na nic jiného než na jídlo a spánek. Ale zkrátka nic nepomáhá, do práce kolikrát není schopen dojít a když dojde vždy je nějaký problém. Vzhledem k tomu s kým se tahá když si vezme je už ( jak já říkám) " soudní a policejní štamgast". Figuruje v polovině věcí co se u nás ve městě stanou. On vůbec není zlý. Naopak. Jenže tím jak s těmi lidmi komunikuje kolem dodávek drog je samozřejmě sám v hledáčku policie a tak je jasné, že jak se něco stane už se na něj pohlíží, ačkoli tam třeba ani nemohl být. Prostě je to už tak zlé že mu ani nikdo nevěří. Jen s důkazy v jeho prospěch. Jinak ne.
Již jsem bezradná. Nechci se koukat na to jak se mi zabíjí a likviduje kamarád tímhle svinstvem.
Podle všeho co jsem byla schopná zjistit se sjíždí pervitinem občas i heroinem. Děkuji za jakoukoliv radu která by vedla k tomu, že se začne s tou závislostí něco dělat.

Odpověděl: Markéta Kordová
Sttelo, dobrý den,
je hezké, že Vám na kamarádovi záleží a snažíte se mu pomáhat.
Podle toho, co jste popsala, jste toho zkusila mnoho, nabídla mu možnosti, ale nikam to moc nespěje. Obávám se, že pokud on se sám nerozhodne s tím něco opravdu začít dělat, můžete se snažit sebe víc, ale nejspíš to bude k ničemu. Mám trochu obavu o Vás, abyste se zcela nevyčerpala a sama pak neměla potíže, protože i s tím se setkáváme.
Motivovat nemotivované je dost těžké a náročné, a ne vždy, se to podaří. Možná byste mohla využít odborné pomoci pro Vás (veškerá adiktologická zařízení poskytují i poradenské služby pro rodinné příslušníky a další blízké osoby). Mohla byste se v osobním kontaktu poradit, jak vhodně postupovat dál, jak komunikovat, motivovat, jak pomáhat účinně a pro Vás bezpečně. Jak Vám to zní?
Když tak napište, jaká města máte v dosahu, pošleme Vám kontakt.
Mějte se zatím hezky, MK