Typ drog
Jana
Dobrý den, mám podezření ze přítel užívá drogy. Poslední dobou ká často krvavé oči, pořad spi. Před třemi měsíci se i nej objevila, pro me poprvé, divná věc, začal se potit, bylo mu na zvracení, ztuhl mu obličej, do 10ti minut to přešlo. Myslela jsem si, ze se jedna o panickou ataku. Dnes mi poslal foto, ze je u kamaráda a na fotce jsou, pro me “divné věci”, potřebovala bych ji s někým probrat. Domnívám se, ze na fotce je náčiní na užívání drog. Moc děkuji za pomoc. Jana

Odpověděl: Amrit Sen
Jano, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše obavy o přítele, sebe i vztah. Odpusťte, takto na dálku s minimem informací nedokážeme my, ani nikdo jiný odhadnout, natož určit, jestli Váš přítel užívá drogy a už vůbec ne, jaké. Fotky nám není možné poslat, ani ukázat, s klienty poradny komunikujeme výhradně prostřednictvím tohoto webu.
Doporučuji Vám zmíněná témata a dotazy osobně probrat s pracovníky některého zařízení, které poskytuje poradenské konzultace a další bezplatné odborné služby partnerům, rodinám a blízkým lidí, kteří užívají návykové látky.
Znamená to zavolat do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, kontaktního centra, nebo obdobného zařízení a domluvit si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, fotky, nebo předměty můžete vzít sebou, Vám uzkušení odborníci, po bližším seznámení s příběhem a situací, ochotně odpoví na všechny dotazy a doporučí Vám konkrétní kroky, jak postupovat a jakých chyb se vyvarovat.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na webu naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, zavolejte a objednejte se do naší specializované beuzplatné poradny:
Poradna pro rodinu a blízké SANANIM
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
web: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html
Provozní doba:
Pondělí 9 - 19
Úterý až čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke.html
http://www.drogovaporadna.cz/pro-rodice-a-blizke/testovani-na-pritomnost-drog.html
http://www.drogovaporadna.cz/
Přeji Vám vše dobré,
držím palce, Amrit Sen.