Halucinace
Dijana
Dobrý den paní Skořepová,
Moc děkuji za odpověď.bohuzel situace se zhoršila,halucinace se prohloubili jak u dcery,tak u zetě. Dcera odmítá všechny co měla ráda,včetně mě,sestry a blízké přítelkyně.postvala proti svou dceru proti jejímu biologickému odci,jakože jim nevěří co prožili a naopak projevují oba až nezvyklou náklonnost k zeťove rodičům,který bohužel při nich stoji a nechtějí situaci vůbec řešit,protože se boji,že by mohli přijít o vnoučata.nicmene zetuv bratr to vzal do svých rukou,dnes navštívil drogovou poradnu,kde mu řekli,že se musí zavolat policie a řešit to s ní. problém ovšem je,že teď nic neberou,takže nevíme jak se to vyřeší,každopádně pořád pevné věří,že vše co viděli byla skutečnost.o mém muži mluví jako o hyene,která jim otrávila studnu,brambory,hračky nooo šílený. Samodrejme teď dávají všichni za vinue,dceři a kamarádce,že jsme to neřešili dřív,ale mi opravdu doufali,že to odezní...navíc Zeťová matka věděla o všem co se dělo,akorát nevěděla,že byli na pervitinu,což naprosto nedokážeme pochopit,že věřila,že kamarádka má psychické problémy,kvůli otrávené lednici,od mého muže a že ji nepřišlo divné,že zabili kočku a prý se jí měl i syn svěřit,že chtěl spáchat sebevraždu...
Věřte,že nic horšího jsme si nemohli ani představit,to co se děje je naprosto neuvěřitelná,šílená situace a vůbec si neumím představit,jak tohle dopadne...

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Dijano,
plně chápu Vaše starosti a náročnou situaci, která je dosti nepřehledná. Nabízím Vám tedy opakovaně možnost se sami poradit v Poradně pro rodinu, co můžete v této situaci udělat dále. Chápu, že jste i pod vlivem emocí, tak může být obtížné racionálně přemýšlet nad dalšími kroky. Můžete tedy zde mít prostor k sdílení pocitů, ale dostat i možný návrh, jak se zachovat. Není jasné, zda to bude řešit policie, která by prošetřovala ohrožení nezletilých dětí příp.něco dalšího. Ohledně řešení situace s dětmi se do toho vloží OSPOD (orgán sociálně právní ochrany dětí). Možná bude potřeba i psychiatrické vyšetření dcery a zetě. Všechno toto jsou reálné možnosti, které mohou nastat dle popisu situace. Je však dobře, že se to mění, nezůstáváte k tomu lhostejní a někdy je potřeba dělat i nepopulární kroky např.volání policie. V každém případě je potřeba zajistit bezpečnost všech, pokusit se také spolupracovat s odborníky a vzájemně se podpořit i s rodinou zetě.I když nyní může situace vypadat zle, může se při správně nastavené odborné pomoci proměnit. Odborná pomoc v sobě zahrnuje farmakologickou i psychoterapeutickou pomoc.
Zde je ještě jednou odkaz na Poradnu pro rodinu SANANIM z.ú. sídlící na adrese Žitná 1574/51, Praha 1.
Je lepší se předem objednat na tel. čísle: pevná linka: +420 284 824 234; mobil: +420 739 268 527
Držte se
HS