uspesnost komunity
Kacka
Muze clovek mit relaps po 1/2 rocni lecbe v komunite a pri radne nasledne lecbe? Jedna se o 2 letou zavislost na heroinu 20 leteho bratra. Kacka

Odpověděl: Martin Šefránek
Ahoj Kacko. Člověk, který jednou již byl závislý na nějaké droze, může mít opět relaps tj. jednorázové (či krátkodobé) znovuužití drogy. Stává se to a hodně záleží na tom, jak se člověk potom zachová. A to ne přímo v závislosti na typu absolvované léčby a délce následné abstinence. S délkou abstinence se riziko relapsu snižuje. Rovněž léčba v komunitě je obecně považována za intenzivnější a tudíž kvalitnější než v klasické psychiatrické léčebně. Je to ale hodně individuální záležitost. Záleží však také na dalších rizikových situacích - myslí-li to tvůj bratr s abstinencí vážně měl by se vyvarovat konzumaci "lehkých" drog (např. marihuana) i těch společensky tolerovaných (alkohol), které se v jeho přípdě mohou stát spouštěčem k užívání tvrdých drog. Lze tedy řící, že závislot je nemocí na celý život. Každopádně přeji tvému bráchovi i tobě hodně štěstí. Pokud tě ještě k této věci něco zajímá, tak napiš nebo můžeš kontaktovat přímo Doléčovací centrum SANANIM na tel: 02/684 36 15.