odpověď
Ela
Ten fet jsme zkusily už víckrát. Je mi jasný,že každej řekne,že dopadnu jako máma a že je to v rodině. Mě se na tom líbí,že mi je všechno jedno a nemám hlad,alspoň nevidím tu katastrofu co je doma. Máma začala š.....,a vodí si domů cizince,hlavně Němce, mám strach, oni chtějí koupit i mě,vždycky raději uteču ven,ale teď je noci zima, a tak chodím k jedný paní, která bydlí vedle v přízemí spát. Ona to všechno ví a říká, že to dobře dopadne. S mámou se nedá mluvit, když jí něco říkám tak furt říká jo jo jo a usíná a když jí není dobře, tak na mě řve, že mám jít vydělat prachy a sprostý věci, pak stejně rychle zmizí a pak buď přijde veselá nebo teď si vodí domů ty Němce /oni jí prej dají kvůli mě více peněz-slyšela jsem to tajně/, teď když má dobrou náladu, tak přinese čokoládu a Colu,jednou mi dokonce dala peníze. Další dospělý je jeden chlap z baráku, který na mě často kouká a možná taky jedna učitelka ve škole, která mi ořezává tužky a furt se ptá co je doma,co máme a nemáme...... jednou mi přinesla jídlo a dala mi ho v kabinetě a ptala se co jsem večeřela. Nevím,jestli jí neposlala policie,řekla bych jí to, ale raději jí říkám že jsme měli k večeři smžený kuře s bramborama, pak salát, puding, kakao,sušenky... Kam mě dají ? Ela

Odpověděl: Helena Hošková
Ahoj Elo, podle toho, co píšeš, mám pocit, že je kolem Tebe přece jen pár lidí, se kterými by se dalo o Tvé situaci mluvit - třeba ta učitelka ve škole. To, že by ji poslala policie, je velmi nepravděpodobné, ta má na práci spoustu jiných věcí. Možná tu učitelku vede k jejím otázkám to, že si všimla, že nejsi úplně v pořádku. Ptáš se, kam Tě dají? Nejdřív pravděpodobně do diagnostického ústavu (tam se pobyt počítá na týdny) a pak nejspíš do dětského domova. Nemyslím si, že by to mělo znamenat konec Tvých plánů na studium jazykového gymplu, protože tam je normální škola, a když Ti učení půjde (jako že Ti asi jde dobře podle toho, co jsi psala), tak Ti nikdo nebude bránit ve studiu na vhodné škole. Píšeš, že už sis dala fet víckrát. Asi Ti přinese úlevu, zapomenutí, je Ti na chvilku líp. Ale říkám si, že když píšeš např. k nám do poradny, nejspíš Ti to vadí, možná si uvědomuješ, že bys do toho mohla spadnout úplně. A to asi nechceš. Alespoň takový to na mě dělá dojem. Zkus mi, Elo, napsat, kdyby nebylo zbytí, komu by ses svěřila, jaké osobě konkrétně? Je to někdo z těch, o nichž jsi už psala (třeba ta paní v přízemí), nebo by se našel ještě někdo jiný? Potřebuješ pomoc. Zkusíš si o ni říct? Helena