odpověď
Ela
Ještě, že mám kámošku s internetem, hned mi přijde říct, že je tady odpoveď.. Komu bych se nechala svěřit ? Já nevím,nechce se mi nikam. Máma mi občas říká, že všichni lidi jsou svině a chtějí jenom všechno pro sebe a nej´de jim o druhé. Říká, že jediná spolehlivá věc je smrt. Já už začínám ztrácet víru v obrat k lepšímu, vypadá to, že se budu muset nechat odchytit jako pes do útulku. Já nevím, s tim fetem, máma to má prý pod kontrolou, to jenom ostatní říkají, že to nemají všichni pod kontrolou. Říkala mi,že když bude chtít tak přestane. Možná máte pravdu,že to nemá pod kontrolou, ale já vlastně ani nevím ,co to znamená mít pod kontrolou. Musím jít, přišli kamarádčiny rodiče,máme totiž zákaz spolu kamarádit. Ela

Odpověděl: Helena Hošková
Ahoj Elo, k tomu, co Ti máma říká o druhých lidech, tj. že jsou svině apod. - možná má sama s lidmi špatnou zkušenost, proto Ti to říká. To ale neznanemá, že to platí i pro Tebe. Co dát lidem kolem sebe šanci, aby Ti pomohli? Dokud to nezkusíš, tak se asi věci těžko pohnou směrem, který by sis přála. Ptáš se, co to znamená - mít braní drog pod kontrolou? Ono je to dost složitý. Ale řekla bych, že je to tehdy, pokud drogy člověku nezasahují příliš do života, tj. že dál normálně chodí do práce a funguje tam, že se o sebe postará, má ve svém životě určitý řád a rytmus, má kde bydlet (tedy má i na nájem a inkaso apod.). Z toho, cos o své mámě zatím napsala, nemám pocit, že by své braní měla pod kontrolou. Je mi jasné, že představa toho, že třeba na čas budeš muset opustit svůj domov, své kamarádky apod., je hodně nepříjemná a těžká. Mám takový návrh, zkus si ale představit, že budeš dál bydlet doma s mámou, ona bude dál brát drogy, prostě život půjde dál. Jak to bude za pár měsíců? Zkus přijít na to, co chceš, jestli to jde uskutečnit a co je k tomu potřeba. Můžeme Ti v tom nějak pomoct my, resp. já? Pozdravuj kamarádku. Napadá mě, její rodiče by nemohli pomoct? Píšeš sice, že jí zakázali s Tebou kamarádit, ale kdyby věděli, v jaké situaci jsi, třeba by svůj postoj k Tobě změnili. Ber to ale jen jako návrh. Já je neznám, takže nemůžu posoudit, nakolik je to reálná možnost. Drž se. :-)