Otazka
mila pani nebo mily pane moc vam dekuji za vasi odpoved na mou otazku a pokkud vam to nevadi tak bych vam rada k tomu vsemu neco napsala a chtela bah vas poprosit o vasi radu. S mym pritelem jsem jiz sest let a mam s nim dve male krasne holcicky a tak i verite ze neni jednoduche se na nej vykaslat i kdyz vim ze v teto situaci by to bylo nejlepsi reseni.Mam ale jeden problem nedavno jsme si nasli podnajem bytu a smlouva je napsana na mne ja jsem svemu priteli rekla ze bych byla velice rada kdyby od nys oesel protoze zivot s nim je muceni a tyky vim ze s drogami neprastene a on mirekl ze se z toho bytu nehne a jeste mne napadl ze mu vubec rikam nejake takove veci.Vim ze uz to s nim nema cenu se o neco snazit protoze on sam nema zajem a tak bych byla velice stastna a konecne trochu klidana kdybych mohla s detmi zit bez nej ale bohuzel nevim jak to mam udelat aby mne zase nenapadl a aby opravdu odesel prosim poradte mi co mam delat jsem v zoufale situaci a kazda rada je mi draha. s pozdrave m Ludmila z Frydku- Mistku

Odpověděl: Martin Konečný
Milá Ludmilo, nevím kdo z kolegů vám odpovídal, ale pokusím se navázat a tentokrát vám odpovím já. Toto je obvyklá situace některých našich klientů - klientek. Situace se samozřejmě dá řešit, ale není to řešení snadné. Vě většině případů je potřeba se obrátit na státní instituce. V případě, že váš manžel nemá u vás trvalé bydliště, stačí se obrátit na policii ČR. Pokud u vás trvalé bydliště hlášené má, je potřeba obrátit se na soud. Pokud by vás týral nebo jakkoli ohrožoval, cítila by jste se zneužívaná a nebo dokonce i obětí trestného činu, můžete se obrátit na Bílý kruh bezpečí tel.: 02/ 57 31 71 00 (kontaktní osoba PhDr. Petra Vitoušová); nebo se můžete obrátit na Právní poradnu 02/ 20 51 51 88 (kontaktní osoba Petra Tomášková). Obě tyto služby jsou bezplatné. Přeji hodně štěstí. Martin Konečný