z heroinu ma permik
GL
Chtel bych se jeste zeptat, kdyz moje sestra cca pred dvemi mesici prestala po leceni s heroinem, ale nedavno mi opet licila jak mela pervitin i kokain a to oboji do zily. Je mozne, ze neni clovek zavisly na droze ale na tom zpusobu aplikace a na nasledujicich pocitech jako je svirani svalu a ruzne jine tlaky do hlavy a tak....pry i nekteri sportovci co berou dopping pomoci strikacky do svalu, jsou zavisly jen na tom zpusobu uzivani a ne na tom co berou......

Odpověděl: Martin Konečný
To co popisujete, je klasický relaps - i přesto, že není na primární droze - heroinu. Lidé závislí na drogách si vytvoří psychickou závislost, která je hlavně ve změněných stavech vědomí - hodně jich také po léčbě pije do bezvědomí nebo kouří marihuanu - což je také relaps. Vaše sestra byla zvyklá na intravenozní způsob aplikace - může jít spíše o návyk než o závislost na způsobu aplikace. Funguje to na principu podmíněného podnětu a podmíněné reakce. Tím, že si píchne člověk jehlu do ruky, ale neaplikuje drogu, může dojít k podmíněné reakci - uvolnění, nabuzení; ne však tak intenzivní, protože nebyla aplikovaná droga. V takovém případě dochází záhy k relapsu - další aplikaci je už totiž s látkou. Neznám nikoho, kdo by si jen píchal jehlu do ruky a dělal to tak pravidelně - byl závislý jen na aplikaci. Bohužel nevím, jak je to u sportovců - s nimi nepracujeme. MK