Pernik
Natalka
Je vůbec možné po 4 letech (3 roky víkendové, posl. půl roku skoro denně) užívání pervitinu formou šňupání přestat a být bez následků? Jedná se o mého přítele, který o léčbě uvažuje, zatím žádné zvláštní stavy kromě změn nálad a občasných depresí nemá. Zatím si svou zodpovědnost uvědomuje a chodí i do práce. Jak dlouho to ještě může zvládnout, když se léčit nepůjde??? Díky za odpověď.

Odpověděl: Lenka Maškulková
Zdravím Vás, Natalko. Jak dlouho to Váš přítel bude zvládat je opravdu otázka. Při denním užívání pervitinu se za chvíli mohou objevit vážnější psychické potíže než jen občasné deprese a změny nálad. Viz informace o jednotlivých druzích drog (v naší drogové poradně v levém sloupci - stimulační látky). K jeho úvahám o léčbě: myslím, že je to dobrý nápad. Ví, jaké má možnosti? Je v kontaktu s nějakým zařízením, které by mu v tom mohlo pomoci? Pokud bude mít zájem, může se obrátit na naše zařízení: K-centrum, Osadní 2, Praha 7. Tel.: 02/83 87 21 86 - ve všední dny od 8.00 do 21.00 hod, o víkendech od 9.00 do 21.00 hod. Ta nabídka platí i pro Vás, pokud byste měla nějaké otázky.