marihuana
Pabla
"Jak mam vysvetlit sve pritelkyni, ze trava je sice lehka droga, ale presto dost skodliva. Ona si ji doprava tak 1x tydne, nekdy i casteji,ma krasne pocity...Sama si uvedomuje stav dlouhodobych hulicu: kratka pamet,zadrhovana rec...atd, ale o sobe si mysli, ze se ji to rozhodne netyka. Mam obavu, aby nepresla na tvrdsi.Vsak se ji nabidky jen hrnou...Rodice uz s ni byli v psycholog.poradne - protidrogove, i kdyz o ni tuto pravdu nevedi uplne.Navic ji je teprv 15 let a chodi s klukem,ktery se lecil ze zavislosti na pervitinu,toluenu..aj.v lecebne,ale ma stale vykyvy psychiky,tzn.obcas uklouzne. Ale sve holce brani v pristupu k jakymkoli drogam - trava, alkohol, chce, aby omezila cigarety...Co si myslite o teto situaci? Muze ji ten kluk ""stahnout""?"

Odpověděl:
Ve Vašem dotazu je hned několik otázek, na které se těžko odpovídá stručně a jednoznačně po mailu. Je jasné, že se Vaše přítelkyně pohybuje v prostředí, kde ji drogy mohou ohrožovat. Pokud o ni máte strach, bylo by nejlépe pokusit se spolu s ní přijít do zařízení, kde Vám mohou Vaše otázky zodpovědět. Jde o zařízení jako jsou Kontaktní centra (fungují ve většině okresů v Čechách), nebo Stacionáře a AT poradny. Seznam těchto zařízení můžete najít v databázi kontaktů na této webové stránce (kliknout na KONTAKTY v oranžovém sloupečku vlevo), nebo zavolejte do pražského Kontaktního centra 02/83872186, kde Vám dají kontakt na zařízení, které máte nejblíže.