vule - tolerance?
ekara
Mam jenom jednu otazku. Jedna se o meho pritele, ktery byt si to uz pripousti, nezvlada sve piti. Nabidl mi reseni cele situace, ze se musim smirit s tim, ze se obcas na nekolik dni ztrati z reality a nebude akceptovat me ani ma prani s tim neco delat a pak ze bude vse v poradku.Samozrejme krome tohoto problemu je vse idealni a on je skvely. Akorat se neubrani svym toulkam a po me chce toto tolerovat. Ma smysl s nim zustavat a zkusit mu pomoci? Tolerovat uz neumim, protoze kdyz se vrati z toulky, je mi z nej nanic a psychicky bych to dlouho neunesla. Dekuji za radu.

Odpověděl: Jana Urbanová
"Váš přítel mi připadá poněkud sobecký, když po Vás chce, abyste se smířila s tím, že se občas ""vypaří"" jako by nebyl. Myslím, že v tomto případě záleží hlavně na Vás, co jste ještě ochotná tolerovat a co již nikoli. Otázkou je co od něj očekáváte do budoucna a jak byste byla ochotna se mu tímto způsobem celoživotně podřídit. Sama píšete, že se bojíte, že to dlouho psychicky nevydržíte. Takže nějaká změna být musí. Otázkou je jaká. Řešením mi rozhodně nepřipadá JEHO návrh ""řešení"", že Vy se s jeho toulkami smíříte. I když je ""vše ostatní ideální a on je skvělý"". Navrhovala bych otevřený dialog o tom jak se věci mají, a že tento problém ubíjí nejen Vás psychicky, ale i Váš vzájemný vztah. Jinak tato poradna slouží lidem s problémy s nealkoholovými drogami, takže Vás musím odkázat na hledání služeb pro partnery lidí s problémem alkoholu. Nevím, zda jste z Prahy, ale v Apolinářské 4a na Praze 2 probíhá každé úterý partnerská skupina pro blízké lidí závislých na alkoholu, kde byste mohla o svém problému otevřeně hovořit a dostat zpětnou vazbu od lidí, kteří tento problém znají. Jinak můžete kontaktovat AT ordinaci ve Vašem místě bydliště. Přeji hodně sil."