heroin
máma
Dcera abstinuje od heroinu cca 1/2 roku. Nyní se přiznala, že si od závislého kamaráda vzala vatu, přes kterou se natahuje ze lžičky heroin, kterou "žvýkala a vysávala" z ní zbytky heroinu. Jak rizikové je toto chování? Může se takto rychle vrátit její závislost. Kolik heroinu může ve vatě zůstat? Děkuji za zodpovězení máma

Odpověděl: Jakub Minařík
Myslím, že nejde ani tolik o tokolik heroinu bylo v té vatě. Spíš o rizikové chování směrem k relapsu a znovu užívání. Vnímám to tak, že bych dceři velmi doporučil se IHNED obrátit na nějaké centrum, které nabízí doléčování, protože pokud to neudělá, tak se velmi pravděpodobně znova rozjede. Možná ne hned, třeba za 1/2 roku, ale rozjede se.
Jestli se ptáte proč, tak:
1. Pokud někdo, kdo 1/2 roku nebere heroin se začne kontaktovat s lidma, kteří berou a to až do té míry, že je přítomen jejich injekční aplikaci, ... Je ve velkém riziku.
2. Pokud si dokonce vezme vatičku, aby z ní vysál to co v ní zbylo, tak dvojnásob.
Takže, pokud si dcera přeje nadále abstinovat, tak ať s tím něco udělá. To IHNED bylo myšleno velmi vážně. Pokud se ozvete s tím, kde se může doléčovat a regionem, ve kterém jste, rád vám nějaká centra doporučím.
P.s. Soudím, že dcera je v takovém riziku, že by mě ani příliš nepřekvapilo, kdyby znova brala. :-(