strach
Natalka
Mám strašný strach o svého partnera. Má depky a začíná mít i pocity, že všechno je ztracený a marný. Problémy s policií, bez práce.... včera mi říkal, že byl na hřbitově za kamarádem (znali jsme ho oba - podřezal se asi před dvěma lety, měl velké psychické potíže - bral stejně jako můj partner pervitin) a že mu říkal, že brzo půjde za ním, ať se nebojí a tak. Takovéhle řeči má v poslední době skoro pořád. Jinak, ale když se s ním bavím, mluví rozumně. Co mám dělat? Mám ho nechat umřít? Je to jen otázka času kdy to opravdu udělá?? Vyzkoušela jsem už všechno, nikam na léčení jít nechce i přesto, že si uvědomuje, že je závislý a že mu to ničí život. Na životě mu totiž zřejmě asi nezáleží.

Odpověděl: Martin Hulík
Nepíšete, zda berete taky nebo ne, budu předpokládat, že ne. Vaše otázka "mám ho nechat umřít?" zní trochu zvláštně. I to, že jste už "vyzkoušela všechno". Co vyzkoušel váš partner? Co konkrétně udělal pro to, aby se ze svého průšvihu dostal?
Nebudu vám kategoricky radit, abyste se s ním rozešla, ale popřemýšlejte, čím vašemu partnerovi braní usnadňujete a čí život on vlastně ničí. A jestli se náhodou nesnažíte výrazně víc než on.
Bylo by vhodné se o tom bavit víc, možností je několik: zavolat do Denního stacionáře Sananim (02/803130) a domluvit si společnou schůzku. Váš partner by tam neměl přijít pod vlivem. Pokud sama neberete, můžete také ve stacionáři navštěvovat rodičovské skupiny (určené též pro partnery uživatelů drog), kde byste mohla získat podporu a informace jak dál.
Když by váš partner dlouhodobě nespolupracoval na změně k lepšímu, bude asi na vás, abyste z toho vyvodila nějaké jasné závěry. Ptáte se, zda se váš partner zabije. Na to vám samozřejmě neodpovím, ale jestli se nic zásadně nezmění, budete si muset tuhle otázku pokládat dál.
Držím vám palce a zkuste ten stacionář, eventuelně znovu napište.