Otazka
Kristyna
Děkuji za odpověď k otázce hepatitidy C. Ptám se proto, že mám sestru, která je pozitivní na tuto nemoc a od listopadu se lečí v komunitě Sananim-Karlov. V srpnu letošního roku se má vrátit domu /doufám/a ne každý v naší rodině a příbuzenstvu je z toho nadšen. Dá se říct, že pár z nich to vzalo za uplně špatný konec. Chápu, že mají možnost volby, ale ráda bych slyšela, že běžným soužitím v domácnosti je pravděpodobnost nakažení opravdu minimální a jejich obavy jsou jen předsudky. Děkuji za odpověď a přeji Vám příjemny den...

Odpověděl: Jakub Minařík
Běžným soužitím v domácnosti je prabděpodobnost nakažení opravdu minimální a jejich obavy jsou jen předsudky. Vážně je to tak. Pokud s tím, kdo má žloutenku typu C nebudete sdílet injekční náčiní, mísit si navzájem svou krev nenbo spolu souložit tak se nenakazíte vy a ani nikdo z vašich blízkých. A i pokud byste něco takjového dělali tak by byblo ještě třeba aby ten, kdo má žloutenku byl infekční. A to ji musí mít a ne mít jen pozitivní testy na protilátky. Pokud byste o tom chtěla s někým mluvit, zeptejte se lékaře, který vaší sestru léčil s tou žloutenkou. Bude znát stav vaší sestry a vysvětlí vám to.