Kamarádka.
Nika
Vážená poradno, v současné době procházím velmi těžkým obdobím. Moje kamarádka (nyní už bývalá asistentka mého přítele) užívá drogu - pervitin. Informace, které se nám o ní podařilo zjistit jsou velmi kusé. Pravdou je, že si poslední měsíce musí drogu "užívat" nitrožilně. Všimli jsme si promodralých ran na rukou. Zajímalo by mě, jak dlouho takto člověk přežívá. Se zdravím na tom byla špatně již dříve. Má špatná játra, ledviny, slinivku ...., dále snad ani pokračovat nebudu. Je velkým příznivcem alkoholu a kouří cca 40 - 60 cigaret denně. Přestala se s námi bavit, lže, krade ... Nejhorší je snad to, že se sexuálně stýká s "občany arabských zemí"- za drogu. Dále by mě zajímalo: když jí začínají abstinenční příznaky, vypadá to, jako když se jí "sráží sůl" na kůži. Hlavně v záhybech na rukou a pod očima. ???? Jak mám reagovat, když si přijde pro peníze? Ostatní již kontaktovala. Nehodlám jí dát ani haléř. Jeden kamarád jí brutálně vyhodil a ona mu vyhrožovala. Chci aby znala můj názor ale zase se nechci bát až půjdu s odpadky. Děkuji Vám moc.

Odpověděl: Jakub Minařík
Asi bych se jí vyhodit nebál. Nemusíte to udělat drsně, můžete jí jen říct NE. Můžete jí i říct, že si pomoc představujete jinak-pokud bude chtít, můžete jí doprovodit někam do léčebny. Ale peníze bych jí nedával. Ty výhružky o ketrých píšete bývají většinou plané. Toxíci nebývají schopni nějakého koncepčního jednání. Vyhrožují spíš proto, že potřebují a nedostali, než že by vám chtěli něco udělat. To leda v tu chvíli, kdy je odmítnete.
S tím zdravotním stavem to fakt nevypadá dobře. To co popisujete jako srážení soli by mohla být nějaká choroba, spíše než odvykací stav, ale takhle mě nic nenapadá.